Václav není sám, komu kolony na silnici první třídy v okresním městě vadí. Řidiči se musí obrnit bezmeznou trpělivostí. „Když jsme se hlemýždím tempem šinuli k zámku, všiml jsem si, že někteří najíždí z bočních uliček. Říkal jsem si, až pojedu zpátky, taky tu zkratku zkusím,“ svěřil se chalupář z Novoměstska Vítězslav Špaček.

Místní řidiči, kteří Žďár dobře znají, se kolonám vyhýbají přes Vysočany. Přespolní mohou mít s průjezdem této žďárské čtvrti ovšem problém. „Jel jsem za autem, jehož řidič věděl, kam jet. Bydlel tam, takže zajel do jedné z ulic a zaparkoval. Já jsem byl v koncích. Věděl jsem přibližně, kterým směrem se vydat, ale dvakrát jsem najel do slepé ulice. Navigaci jsem neměl, a tak vymotat se z labyrintu tamních uliček mi trvalo pěkně dlouho,“ popisuje Špaček.

V Náměšti návštěvnost klesla, podle kastelána i vinou covidových omezení.
Problém covid: návštěvnost památek na Vysočině letos klesla o desítky procent

Doprava na Vysočanech je komplikovaná a tamní silnice navíc poněkud úzké. „Já to tam znám, takže projedu. Ale z hlavní za mnou odbočil i nějaký náklaďák, asi se chtěl vyhnout koloně. A ten tam zůstal, nemohl dál. Nevím, jak to nakonec vyřešil, zřejmě musel vycouvat,“ přidává svou zkušenost Pavel Dostál z Nového Města na Moravě.

Kolony ve Žďáře ještě po nějakou dobu potrvají. „Jsme aktuálně ve druhém úseku, ve kterém v průběhu třetí a čtvrté etapy opravíme přibližně tři sta metrů v ulici Jungmannově od ulice Šípková směrem k ulici Bezručova. V jízdním pruhu ve směru z centra města jsme vyfrézovali a následně odtěžili konstrukční vrstvy až na nestmelenou podkladní vrstvu,“ přiblážil průběh prací Martin Buček z ředitelství silnic a dálnic.

Starosta Jam Jiří Šikl.
Starosta Jam Šikl: Pandemii nelze srovnávat s válkou nebo s tragédií na Moravě

„Předpokládáme, že opravu obou jízdních pruhů dokončíme do konce srpna a následně plynule přejdeme na další navazující úsek, kdy již dokončíme práce v ulici Jungmannově a současně začneme pracovat v ulici Bezručově,“ dodal.

Dopravní omezení ve Žďáře nad Sázavou

- Silnice I/37, která prochází opravou rozdělenou do několika etap, tvoří hlavní průtah Žďárem nad Sázavou.

- Pracuje se vždy na polovině vozovky. Jeden jízdní pruh zůstává zachovaný. Provoz je řízený kyvadlově.

- Na obou stranách vozovky dojde k pokládce nových konstrukčních vrstev.

- Silnice dostane nové krajnice, obrubníky, vodorovné dopravní značení a dojde i na výměnu poškozených silničních obrubníků nebo na opravu uliční vpusti.