Svět modelové železnice by se tam veřejnosti mohl poprvé otevřít již příští rok na jaře, pravděpodobně ve dnech tradiční žďárské pouti.

Radislav Wimmer již ve městě jedno kolejiště provozuje. Prostory na půdě jeho domu ve Smetanově ulici už ale přestávají stačit, proto byl modelář rád, že mu vedení Domu kultury umožnilo expandovat do větších prostor.

Pět set metrů kolejí

„Nyní pracujeme na výdřevách, což jsou různé desky a trámky, na které pak budeme umisťovat samotné koleje,“ popsal Radislav Wimmer. V místnosti o rozměrech kolem 120 metrů čtverečních budou postupem času jezdit vlakové soupravy až po pěti stovkách metrů kolejí.

Ty propojí hned několik stanic či nádraží, které lze na Žďársku nebo těsně za jeho hranicemi naleznout. „Model bude mít reálný podklad a my se budeme snažit realitě co nejvíce přiblížit. Hned, jak návštěvníci do místnosti vejdou, uvidí žďárské nádraží, které bude měřit sedm metrů. V okolní krajině pak samozřejmě nebude chybět viadukt ani kostel na Zelené hoře,“ nastínil podobu kolejiště Radislav Wimmer.

Vlakové soupravy budou jezdit i do Nedvědice kolem nezbytného hradu Pernštejn, nachystán je také více jak dvoumetrový model viaduktu v Dolních Loučkách. Nad ním povede jednokolejná trať do Nového Města na Moravě.

„Ve skutečnosti tam pochopitelně žádná jednokolejka není, ale musíme vše skloubit tak, abychom se vešli do vymezeného prostoru,“ vysvětlil žďárský modelář.

Celé kolejiště bude tvarováno do písmene „u“ a zájemci se budou procházet jeho vnitřní částí. Kdy to však přesně nastane, to si Radislav Wimmer prozatím netroufá odhadnout.

První den otevřených dveří plánuje na květen 2011, i do té doby však bude svět modelů vláčků zřejmě dokončen pouze částečně.„Začátky budou určitě hodně těžké. Některé soupravy ze svého domácího kolejiště do Domu kultury přenesu. Časem ale budeme muset dokoupit další mašiny i jednotlivé vagony, což není rozhodně levná záležitost,“ dodal Radislav Wimmer s tím, že v budoucnu by však mohlo koleje ve sklepě Domu kultury brázdit až osm desítek vlakových souprav.