„Podle mě je to tam pravdu nebezpečné, a přechází tam často děti," míní Alena Novotná. Dle odborníků ale je přechod postavený podle předpisů a zásad bezpečnosti, a změnu, například „žádané" snížení maximální povolené rychlosti, by nedoporučili.

Diskutovaná „zebra", po níž denně chodí děti do školy v areálu zámku, leží na silnici I/37, směrem z centra města za barokním mostem. Na něm je vozovka poměrně úzká, a zvlášť ráno tam podle uživatelů přechodu bývá situace nepřehledná. „Na mostě mají dát auta přednost protijedoucím. Zastaví tam náklaďák, další auto dá přednost chodcům, děti vejdou do silnice, ale v dalším pruhu jedou auta. A děti a auta se přes kamion nevidí," popsal například někdo z diskutujících na webu Město Žďár nad Sázavou.

Připomínky k přechodu se objevily už v létě. Zprovozněn byl v červnu. „Byla to významná změna, jež jako každá jiná přinesla pokrok i problémy. Drobnosti jsme upravili, ale na odpovědné posouzení a případné systémové změny jsou tři měsíce opravdu krátké," řekl tajemník radnice Jan Havlík. „Zásadní je však naše chování a jednání. U všech projektů se předpokládá, že účastníci provozu dodržují dopravní značení i pravidla silničního provozu," připomněl.

Chování účastníků provozu zdůrazňují i dopravní experti. „Každý úrovňový přechod pro chodce je potenciálním kolizním bodem mezi vozidlem a chodcem. To nikdy nelze zcela vyloučit, a je nutné, aby se řidiči i chodci chovali dle zákona o silničním provozu," uvedl Zbyněk Augustin, dopravní inženýr Krajského ředitelství policie Kraje Vysočina.

Dodal, že přechod byl projektován a auditován na všechny prvky odpovídající pro nejvyšší rychlost padesát kilometrů v hodině. „Rozhledové poměry mezi řidičem a chodcem i dopravní značení jsou zcela dle norem a technických předpisů, hodnoty rozhledových poměrů, zejména ve směru od Stržanova jsou násobně vyšší, než požaduje norma," doplnil Augustin.