"Mně se to líbí. Rozhodně to pro mě bylo velké překvápko, že se budeme učit s tablety, jsem z toho nadšený a těším se," ocenil nové vybavení primán Adam Krejčí. „Máme tady různé kurzy, abychom se s tablety naučili pracovat a zvykli si na aplikace, které budeme ve škole využívat," dodala jeho spolužačka z digitální třídy Valerie Blažíčková. „Pracovat s tím umíme už různě, otvíráme aplikace, učitelé nám tam tvoří různé věci," doplnil Adam.
Školáci mají kromě tabletů v digitální třídě i nové lavice a židle, místo tabule se užívá velkoplošná dotyková obrazovka. „Trénink" v zacházení s tablety a poznávání aplikací, s nimiž budou pracovat, prodělaly děti i učitelé.
„Od žáků i učitelů očekáváme bohaté využití tabletů zejména v hodinách anglického a českého jazyka, informatiky, biologie, fyziky, dějepisu a občanské výchovy. Studenti je budou mít v průběhu výuky stále k dispozici. Po roční práci s tabletem získají bohaté zkušenosti a budou moci využívat i další pokročilejší techniku," uvedl Vlastimil Čepelák, ředitel gymnázia.
Digitální třídu včera gymnáziu slavnostně předali zástupci neziskové organizace Edulab (edukační laboratoř) za účasti zástupců města i Kraje Vysočina.
Edulab s podporou společnosti Samsung realizuje projekt Škola dotykem, do něhož se právě žďárské gymnázium zapojilo. „Rychlý přístup k informacím, kreativita a interaktivní vyučování jsou synonyma moderní školy. Při tom všem však nesmíme zapomínat, že osobnost učitele je ve škole nenahraditelná," připomněl Michal Orság z organizace Edulab.
Výzkumný projekt
„Během školního roku budou studenti a učitelé používat aplikace a vytvářet interaktivní materiály, které ukáží možnosti využívání dotykových zařízení ve školách," sdělila Alena Maršálková z organizace Edulab.
Součástí projektu Škola dotykem je empirický výzkum s cílem zjistit, jak se dotykové technologie projeví na motivaci žáků i učitelů, zda přispějí k větší kreativitě či změní způsob výuky a domácí přípravy. Výzkum zároveň zmapuje vnímání a postoje žáků a učitelů k těmto moderním učebním pomůckám, a to na různých stupních škol. Proto jsou mezi dvanácti školami, které letos v České republice organozace Edulab moderním zařízením vybavila, školy střední, základní, ale i malotřídka.
Výsledky výzkumu budou známé v červnu příštího roku. Mají využívání tabletů umožnit dalším školám.