Zatímco loni se do reklamní kampaně, kterou zajišťuje Vysočina Tourism, kromě Žďáru, Třebíče a Telče, což jsou města s památkami UNESCO, připojil ještě Havlíčkův Brod, letos přibudou města ze žďárského okresu.

„Před rokem byla tématem propagace baroka, nyní je to čistá Vysočina. Letos se reklamní kampaně zúčastní Žďár, Telč, Třebíč a také Jihlava, Nové Město na Moravě a Bystřice nad Pernštejnem. V metru bude rozmístěna asi stovka světelných tabulí - city lightů, našich bude asi patnáct a všechny se zaměří na propagaci kostela na Zelené hoře – unikátní památku v čisté přírodě Vysočiny,“ vyjádřil se starosta Žďáru nad Sázavou Zdeněk Navrátil s tím, že Žďár na kampaň přispěje sto tisíci korunami.

Na financování propagace se podílí krajská agentura Vysočina Tourism a zúčastněná města. „Kampaň je cílená především na zahraniční turisty, kteří mají zájem o památky a historii, aby z Prahy jeli dál na Vysočinu. A pokud možno, pár dnů se u nás zdrželi,“ přiblížil Navrátil. Žďáru coby vysočinskému sídlu s památkou UNESCO se navíc letos zvýšil krajský příspěvek, a to z 300 na 500 tisíc korun, přičemž tyto peníze může radnice využít i na propagaci města.

Bystřice nad Pernštejnem, což je letos jeden z nových aktérů reklamní kampaně, za ni zaplatí padesát tisíc korun. „Právě to připravujeme, budeme propagovat město jako takové, filmový festival, soutěž Zrcadlení a turistické centrum Eden,“ sdělil bystřický starosta Karel Pačiska.

Nové Město zase zacílí na turisty prostřednictvím sportovního vyžití. „Budeme určitě propagovat singletracky a cyklotrasy,“ připomněl starosta Nového Města Michal Šmarda.