Cenu poroty za žďárskou radnici převzali Jiří Matoušek a Václav Košťál a místostarosta města Josef Klement, kteří projekt uskutečnili. „Jsem rád, že projekt pomůže prezentaci města a nového areálu Pilák. Díky dvěma jazykovým mutacím je propagujeme nejen na Vysočině a v České republice, ale 
i v zahraničí," řekl Václav Košťál, referent žďárského odboru školství, kultury a sportu.

Tourmap, přehlídku turistických map, atlasů a průvodců vyhlašuje každý rok agentura CzechTourism. Letos se uskutečnil už dvanáctý ročník. Žďár v kategorii turistických průvodců uspěl v konkurenci dalších 188 přihlášených průvodců.

Mapy, tipy i návody

Propagační sada Poznej aktivně Žďársko zahrnuje deset tematických skládaček, které turisty upozorňují na zajímavosti a možné cíle výletů. „Popisují turistické trasy a naučné stezky. Výletníci tam najdou i mapy, kromě turistické pro pěší i cyklisty také mapu lyžařských tratí na Žďársku," uvedl místostarosta Josef Klement. Ve skládačkách lidé najdou i popisy jednotlivých částí areálu Pilák, tipy pro rodiny s dětmi či třeba pravidla hry discgolfu a minigolfu a nebo doporučení, jak mají cvičit ve fitparku. Skládačky jsou uspořádané v jedné obálce.

Propagační komplet letáků a map pro město Žďár nad Sázavou graficky ztvárnil a produkoval grafik Václav Juda. „Fotografický doprovod pro většinu materiálů kreativně vyřešil fotograf Milan Šustr," doplnil Juda.

„O fotografiích na obálky jsme vedli tvůrčí diskuse. Například pro nafocení kluků 
s čilým ruchem kolem restaurace na Piláku jsme původně chtěli použít plošinu, ale nakonec se to podařilo vyřešit povedenou montáží dvou fotografií," přiblížil Juda.

„Na některých fotkách nám pózovali naše děti i přátelé, třeba stáli ‚modely' pro propagaci discgolfu a minigolfu," doplnil s úsměvem Juda.

Práce na turistickém průvodci pro Žďár nebyla první, při které se Václav Juda s Milanem Šustrem sešli. „Vlastně spolu pracujeme dost často. Známe se a dělá se nám spolu dobře, takže práce na turistickém průvodci byla příjemná také," usmál se fotograf Milan Šustr.

S Judou spolupracovali na patnácti knihách, převážně
s historickou tematikou, ale 
už se sešli také nad propagací Žďáru nad Sázavou. Vytvořili například reklamní polep na „žďárský" vlak RegioSpider, který začal brázdit tuzemské železnice a propagovat město loni v září.

Turistických průvodců Poznej aktivně Žďársko necha-
la radnice vydat dvacet tisíc. Zájemci je zdarma dostanou 
v areálu u Pilské nádrže, v informačních centrech v okolí, ale také v recepci žďárského městského úřadu.

Zahraniční reklama

Anglickou a německou verzi průvodce bude v zahraničí roz-šiřovat agentura CzechTourism. „Materiál se dostane například do českých center cestovního ruchu v okolních zemích," sdělila Nikola Adlerová, mluvčí žďárského městského úřadu.

Na vydání průvodců přispěla přes Regionální operační program Jihovýchod Evropská unie. Dotace ve výši 
767 tisíc korun pokryla 85 procent celkových nákladů. „Dotaci jsme získali nejen na tento tištěný materiál, ale i na další formy propagace Piláku," dodal projektový koordinátor Jiří Matoušek.

Do letošní přehlídky Tourmap se přihlásilo celkem 379 turistických map, 189 turistických průvodců a 30 elektronických map a aplikací. Festival je prestižní přehlídkou nejen v České republice, ale i ve světě. Mezi přihlašovateli produktů jsou nejvýznamnější nakladatelství turistické literatury a kartografických produktů ze všech kontinentů.