Zatímco na novoměstské trasy už teď navazují na severu na Milovech ty svratecké, na východě u Míchova a Zubří zase ty do Bystřice nad Pernštejnem, Žďár z tohoto pohledu zůstává již několik let mimo hru. Nedostatek si podle Ladislava Bárty uvědomuje i žďárská radnice.

„Žďár v napojení chybí. V tomto bodě nás ovšem limituje silnice první třídy, která protíná město. Bude potřeba provést technické úpravy. Vymyslet to, jak zabezpečit přejezd techniky na druhou stranu komunikace," vysvětlil Bárta. Na programu budou také důležitá vyjednávání o pozemcích, na kterých by tratě do budoucna vedly.

„Chceme do toho jít příští lyžařskou sezonu, i v těch podmínkách, které budou," vyjádřil se žďárský místostarosta s tím, že novoměstští úpravci tratí projíždějí stopy až po Lhotku.

Společný web

V případě úspěšného provázání jednotlivých sítí lyžařských stop v okrese chtějí Žďárští iniciovat vznik společného informačního portálu na webu, například s názvem Lyžování na Vysočině. Na jediném odkaze by tak vyznavači běžkování našli veškeré potřebné zprávy o údržbě tratí ze všech lokalit okresu. „Na běžkách si občas vyjedu k Račínu a zpět. Pro účely méně zdatného sportovce to bohatě stačí. Pro ty vytrénované ale určitě přijdou vhod další možnosti," myslí si Jaromír Dostál ze Žďáru.

Úpravu lyžařských tratí do loňské sezony zajišťoval Jiří Bradáč z firmy AB Sport, nyní příspěvková organizace města Sportis. Pro letošní rok se její pracovníci ještě soustředili na žďárskou část a okruhy, které pod skiregion Žďársko spadají. V přípravě na sezónu došlo například k prořezávkám na tratích a k vytvoření zpevněné dřevěné cesty na mokřadech za Pilskou nádrží, aby bylo možné bez problému udržovat rolbou i Polničský okruh.