„Byla to dlouho očekávaná věc, zásadní krok. Že by měla existovat mediální strategie města, jsme se shodli napříč politickými stranami," informovala starostka Žďáru Dagmar Zvěřinová.

Obsazením postu mluvčího se o jednoho zvýší počet zaměstnanců městského úřadu. Uchazeči projdou konkurzem, termín ovšem není ještě znám. Návrh podmínek a požadavků výběrového řízení připravuje kulturní komise.

Radní diskutovali i o tom, ve kterém odboru bude nový zaměstnanec ve struktuře instituce zařazen. Úkoly mu bude zadávat tajemník, jenž je šéfem úřadu, spadat ale bude mluvčí pod starostku.

„Podle zákona o obcích zodpovídá za výstup radnice navenek starosta," vysvětlila Zvěřinová. „Chceme modernější a jednotnější výstup," charakterizovala starostka stručně, co si od nového návrhu městské mediální strategie radní slibují. Zodpovídat za to přímo bude jeden člověk. „Právě mediální koordinátor," dodala Dagmar Zvěřinová. Podle ní bude mít přímou odpovědnost za to, aby komunikace navenek nebyla roztříštěná. Jak uvedla, doposud bylo na vedoucích odborů a jejich vůli a čase, zda budou například s novináři spolupracovat více, či méně ochotně.

„Někoho ‚nahánět' a přesvědčovat ho, aby vám něco řekl, nyní nebude potřeba. Že informace dostanete, bude zajištěno," řekla starostka Zvěřinová.

Mluvčí bude rovněž hlídat, zda jsou důležité zprávy zveřejněny tam, kde být mají například na webových stránkách města nebo v radničních tiskovinách. Vydávání vlastních novin je pak dalším ze zásadních bodů nového komunikačního plánu radnice.

„Vlastní noviny jako takové budou další věcí. Předtím ovšem musíme definovat jejich podobu a rozsah, o mnoha věcech se musí dál jednat," doplnil žďárský místostarosta Ladislav Bárta.

Kolik bude vydávání novin město stát, se tedy ještě neví. „O nákladech bychom v tuto chvíli museli spekulovat," řekl Bárta. Noviny žďárské radnice vydává nyní společnost Parola. Město jí za to platí šedesát tisíc ročně.