„Ze třinácti žadatelů jich bylo deset v rámci obchodního domu Halva na Libušíně,“ doplnila informaci mluvčí žďárské radnice Blanka Sobolová.

Radnice vydala manuál, podle kterého si provozovny mohou zpracovat grafický návrh. Tak aby vyhovoval podmínkám dotace. „Manuál poskytujeme zdarma. Slouží coby inspirace a motivace,“sdělil Martin Mrkos.

Žďár sjednotí navigační cedule. Některé provozovny ve městě mají také nové označení.
Boj s různorodými reklamami ve Žďáře: chtějí sjednotit vzhled do modré barvy

Žadatel o dotaci si sám podle manuálu vypracuje nebo nechá vypracovat grafický návrh reklamy, kterou chce umístit na své provozovně. Návrh schvaluje pověřený úředník často až po konzultaci s městským architektem. „Fenomén reklamního smogu je v českých městech stále přítomný. Některé budovy hrají všemi barvami a obchodníci si neuvědomují, že lidé mnohdy ani nejsou schopni postřehnout, co všechno jim ty informace sdělují. Reklama pak nefunguje,“ vysvětlil impuls k vypsání dotačního titulu a vytvoření manuálu první muž žďárské radnice.

O dotaci na reklamu provozovny už se hlásí dalších osm zájemců. „Minimální výše dotace je pět tisíc korun,“ podotkl Martin Mrkos s tím, že maximálně může majitel na provozovnu získat z dotačního titulu třicet tisíc korun. Musí se ale spolupodílet, a to dvaceti procenty.

HELENA ZELENÁ KŘÍŽOVÁ