Bránská lávka vypadá jako ocelový hranol. Původně měla být nainstalována už osmého prosince, ale havarovalo s ní nákladní auto. Na dálnici se náklaďák nevešel pod most, železná lávka se z přívěsu utrhla a zablokovala provoz.

Nehoda na dálnici D1 u Jihlavy. Foto: poskytla PČR
Nehoda na D1 u Jihlavy zastavila provoz na Brno. Z auta se utrhla kovová lávka

Druhá hotová lávka přes Bránský rybník nese název Táferna a slouží i jako molo s bočními prostory.

Výměna lávek byla podle žďárské mluvčí Blanky Sobolové nutná kvůli špatnému stavu předchozích dřevěných prvků. „Lávky jsou na evropské cyklistické trase EuroVelo 4. Jsou důležité pro turisty i místní. U obou lávek pod Bránským rybníkem počítá město s náklady okolo šesti a půl milionu korun,“ uvedla.

Termín dokončení projektu je 31. března 2024.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Český unikát: ledová stěna ve Víru už je připravena k lezení, podívejte se

Zdroj: Deník/Jiří Kašpárek