Jak se dá zabránit tomu, aby lidé přecházeli koleje?

Na to je těžká odpověď. Lidé koleje jako přechodu využívali a využívat budou. Zbytečně riskují svůj život s tím, že se vždycky pořádně rozhlédnou. Jenže třeba trať u Žďasu je zrádná tím, že je tam zatáčka, takže lidé vlak neuslyší. Když už si ho všimnou, tak může být pozdě.

Dá se tato situace nějak vyřešit?

Podle zákona o drahách můžeme za vstup do vyhrazeného prostoru drah, kterým je míněna i širá trať, udělit ve správním řízení pokutu až do výše deset tisíc korun. Jediné další možné řešení je zkrátka vybudovat podchody nebo nadchody v místech, kde lidé často přecházejí trať.

Kolik smrtelných nehod se v posledních letech na kolejích ve žďárském okrese stalo?

Za poslední dva roky jsem jel ke čtyřem smrtelným nehodám – jedna se stala u Ostrova nad Oslavou, dvě právě na trati u Stalingradu a poslední teď v pondělí. Pokaždé se nehoda stala vinou chodce a jeho neopatrnosti.

Kde je větší nebezpečí toho, že člověka srazí vlak? Ve stanici, nebo za stanicí na trati?

Jednoznačně na trati někde v přírodě. V hlášení o příjezdech a odjezdech vlaků pokaždé upozorňujeme, že cestující mají využívat podchody ve stanici.
Poslední nehoda, kdy nějaký chlapec skončil pod koly vlaku přímo ve stanici, se stala před několika lety.

----------

Více v sekci Související články

Lucie Janebová