Akce je skvělou výzvou zejména pro firmy, které ji mohou využít jako bezpečný teambuilding, a to i v době koronavirové. „Doufáme, že se připojí co nejvíce lidí a vytvoří si vlastní týmy. Rozhodně se jedná o příjemnou akci. Záměrem projektu je poukázat na to, co se stane, když více lidí změní své dopravní návyky a z aut přesedlá na kola. Účastníci přispějí k čistšímu ovzduší a celkově k příjemnějšímu, zdravějšímu a bezpečnějšímu městu, ve kterém pracují a žijí,“ uvedla sportovně kulturní akci místostarostka města Ludmila Řezníčková.

Na cyklisty i letos čekají zajímavé ceny. „Účastníci mají možnost se zapojit do několika soutěžních kategorií. Ty jsou zaměřené na pravidelnost či délku trasy. Pro jednotlivce je jako hlavní cena nachystáno kolo, které každoročně do soutěže věnuje Kraj Vysočina. Pro tým je hlavní cenou soudek piva,“ popsala pravidla a ceny Řezníčková.

Stojany na kola ve sportovním areálu Pilák někdo „oblékl“ do dámského spodního prádla.
Kalhotkový streetart: Žďárský Pilák někdo oblékl do dámského spodního prádla

Počty účastníků každým rokem rostou. V roce 2018 se zapojilo jednaosmdesát lidí, v roce 2019 už jich bylo 144. „Překvapivě i v covidové době čísla rostou a v roce 2021 se zapojilo přes 250 účastníků. Jsme rádi, že i během koronaviru akce probíhá,“ sdělila místostarostka.

V loňském roce se do celorepublikové kampaně zapojilo přes dvaadvacet tisíc lidí a i letošní rok už má účastníky jisté. „V minulém roce jsem se neúčastnila, ale letos už si to nenechám ujít. Je to skvělá motivace, jak u sportu vydržet. A ještě si u toho zasoutěžím s kolegy,“ těší se Lucie Krejčí ze Žďáru.