„Rádi bychom pokračovali v budování turistických stezek, cyklostezek a cyklotras. Na ty současné chceme novými cestami elegantně navázat. Například je nutné vybudovat trasu medlovským údolím až na Kadov," konstatoval novoměstský starosta Michal Šmarda.

Prioritou je podle něj také cyklostezka do Žďáru nad Sézavou, která by měla obě města pro cyklisty spojit. Úvahy jsou ale zatím jen teoretické, dosud žádný plán vedení trasy neexistuje.

Zároveň by novoměstská radnice chtěla cyklistům zajistit i komfortnější a bezpečnější pohyb uvnitř samotného města. „Jedna z bezpečných městských stezek by měla vést i na Petrovice. Chtěl bych upozornit, že se vždy budeme snažit budovat stezky tak, aby cyklisté svoji jízdou neohrožovali chodce," dodal starosta.

Příkladem může být již hotový chodník v nové čtvrti Nad městem, kde je část plochy určena chodcům a část cyklistům. S novou vilovou čtvrtí souvisí i další podobný projekt – nově budovaný chodník u Maršovic. Nový pás pro chodce i cyklisty brzy naváže na svém jižním konci na současnou cyklostezku vedoucí od vlakového nádraží a severní konec nového pásu se spojí s již hotovým chodníkem ve vilové čtvrti. Nová spojnice vzniká podél malého rybníka u hlavní maršovické silnice. Nedaleko odbočky do vilové čtvrti chodník silnici překříží a bude pokračovat na opačné straně.

Singletracky

Další bezpečné chodníky se v září již dokončily u železničního přejezdu a u Starého sídliště. Zdejší dopravní situace se zpřehlednila a zklidnila také díky novým nasvětleným přechodům. „Dříve se zdála situace u nádraží neřešitelná, ale naštěstí se to nepotvrdilo," uvedl Šmarda.

V lese Ochoza u Nového Města na Moravě již funguje síť speciálních cyklotras zvaných singletracky. Sportovní veřejnost si je vesměs pochvaluje. „Trasy se povedly, jsou hravé a přiměřeně náročné. Pouze mě mrzí úvod modré a červené tratě, které společně začínají v příliš měkkém a neupraveném terénu," řekl cyklista Jiří Polák.