Změnit to chce kraj Vysočina, a proto připravuje mediální kampaň, která vyjde na čtyři miliony korun.

Kraj má řadu zajímavých památek, tři jsou dokonce zapsány na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Další předností je čistá příroda. Přesto se nedaří přilákat do regionu tolik návštěvníků, aby byli spokojení provozovatelé v cestovním ruchu, obchodníci i představitelé kraje.

Kraj proto vypsal výběrové řízení na mediální kampaň, která má pozvednout povědomí o Vysočině z hlediska atraktivity pro turistické vyžití.

Do výběrového řízení se přihlásilo jedenáct firem, osm z nich bylo vyřazeno pro formální nedostatky. Nakonec vysočinští radní vybrali brněnskou společnost Media Agency, která nabídla údajně mimořádně výhodnou cenu.

Za přibližně čtyři miliony korun by měly vzniknout propagační materiály jako letáky, videospoty, brožury a podobně. „Důvod, proč jsme do toho šli, je ten, že Vysočina vykazuje poměrně špatná čísla z hlediska turistického ruchu. Domníváme se, že to neodpovídá potenciálu, který Vysočina má. Ať už z hlediska kvality životního prostředí, vzhledu krajiny, památek či jiných zajímavostí,“ uvedl k tomu ředitel krajského úřadu Zdeněk Kadlec.

„Není mi známo, že by podobná kampaň na Vysočině v minulosti proběhla,“ řekl hejtman Jiří Běhounek (ČSSD). Kraj získá na část nákladů dotace z evropských dotačních fondů. Jak uvádějí představitelé Vysočiny, podpora turistického ruchu by měla být zacílena spíše na klientelu z České republiky než na zahraniční turisty.