Na Žďársku je těchto hříšníků nejvíce mezi majiteli malých motocyklů neboli pionýrů. Bez potřebného pojištění mají řidiči v okrese takovýchto strojů na čtyři a půl tisíce.

Kolik malých motocyklů evidují na Odboru dopravy Městského úřadu ve Žďáře nad Sázavou, zda je jejich majitelé chodí z evidence vyřazovat a co je k odhlášení pionýrů potřeba, řekl redaktorům Žďárského deníku v krátkém rozhovoru vedoucí tohoto odboru Jaroslav Miklík.

Kolik máte ve správním obvodu Žďáru nad Sázavou registrovaných pionýrů?
Do obecného pojmu „pionýr“ se dá z hlediska registru motorových a přípojných vozidel zařadit kategorie moped a malý motocykl. Celkem jich je k dnešnímu dni evidováno v našem registru 1843, z toho mopedů podléhajících registraci je 141.

Co je povinností majitelů malých motocyklů, tedy kromě zaplacení povinného ručení?
Pokud je vozidlo provozováno, tak je povinností jeho majitele mít platnou technickou prohlídku, tedy jednou za čtyři roky absolvovat silniční technickou kontrolu (STK), jiné povinnosti majitel ze strany evidence motorových vozidel nemá.

Co mají lidé udělat, pokud chtějí svého pionýra z registru vozidel vyřadit?
Situaci řeší zákonné normy, podle kterých musí vlastník předložit osvědčení o registraci, registrační značku, vyplnit žádost o trvalé vyřazení vozidla, k předmětnému vozidlu musí být žadatel věcně příslušný, tedy být jeho majitelem, nebo k tomu zmocněný, dále pak předloží doklad o ekologické likvidaci vozidla nebo způsob dalšího jeho využití.

Jak dlouho vyřazení z evidence trvá?
Celý úkon, pokud jsou všechny doklady a náležitosti v pořádku, trvá přibližně deset minut. Podle doby vypisování žádosti a zatíženosti pracoviště odboru dopravy.

Množí se vám v poslední době na odboru žádosti o vyřazení pionýrů z registru vozidel právě kvůli kampani, kterou rozjela Česká kancelář pojistitelů?
Řekl bych, že ani ne. Nejhorší to bylo loni v prosinci, kdy k nám lidé chodili stará vozidla odhlašovat. Za první měsíce letošního roku jsme tady ale žádný větší nárůst nezaznamenali.

-------------

Nepojištěná vozidla v kraji

V polovině února rozeslala Česká kancelář pojistitelů (ČKP) první výzvy k zaplacení příspěvku do garančního fondu ČKP těm, kteří pro svá registrovaná vozidla nemají sjednáno povinné ručení.

Žďár nad Sázavou: 8 865 (z toho je bez povinného ručení 4 467 pionýrů)

Třebíč: 7 656 (z toho je bez povinného ručení 2 826 pionýrů)

Havlíčkův Brod: 7 111 (z toho je bez povinného ručení 3 368 pionýrů)

Jihlava: 6 629 (z toho je bez povinného ručení 1 749 pionýrů)

Pelhřimov: 4 523 (z toho je bez povinného ručení 1 732 pionýrů)

Celkem: 34.784

V polovině února rozeslala Česká kancelář pojistitelů (ČKP) první výzvy k zaplacení příspěvku do garančního fondu ČKP těm, kteří pro svá registrovaná vozidla nemají sjednáno povinné ručení.

Ve žďárském okrese je takovýchto hříšníků nejvíce z celé Vysočiny. Pojištěno nemají 8.865 vozidel. Polovinu z nich tvoří malé motocykly neboli pionýry.


-------------

Čtěte také: Nemáte ručení na pionýra? Pokuta 1600 korun