„Nedohodli jsme se,“ komentuje situaci místostarosta Městského úřadu v Přibyslavi Michael Omes. Přesně 21. května se naposled sešli všichni zástupci obcí ležících při staré trati, při jednání, které místostarosta označil jako pohřební.

„Pouze malý zlomek účastníků měl na záchraně staré trati zájem. Nebylo tím pádem možné vytvořit sdružení, které by se mohlo snažit získat nějaké finanční prostředky na obnovu historické vlečky. K našim snahám se nepřipojil silný partner, například město Žďár nad Sázavou nebo bohatý sponzor,“ vysvětluje místostarosta Omes.

Jedním dechem ale dodává, že se nediví, „Požádali jsme o konzultaci firmu, která se zabývá železničními stavbami. Ti nám řekli, že rekonstrukce jednoho kilometru trati by stála kolem osmnácti milionů korun,“ povzdechl si Omes.

Vlastníkem železniční vlečky je firma SAZ, která se zabývá strojírenskou výrobou. Ta se na obnovu trati nikdy nechystala. „Máme jiné priority,“ sdělil už na začátku, kdy se objevily první snahy o záchranu železniční vlečky, zástupce firmy Wolfgang Macourek. Místo obnovy trati si tedy obce vytyčily náhradní plán.

Chtějí na úseku stavět cyklostezku, která by spojovala město Přibyslav a klášter na Zelené Hoře u Žďáru nad Sázavou. Na to už podle Štefáčka slyší i Žďár chce se do stavby zapojit. Pozemek po zrušené trati budou ale muset podle Štefáčka od vlastníka firmy SAZ zřejmě odkoupit. Celá věc je zatím v jednání.