Grafický návrh akcentuje motiv šesticípé hvězdy. Nápis na vagonu vybízí potenciální návštěvníky, aby poznali vyhlášené turistické cíle Žďáru nad Sázavou. Těmi jsou kromě známého Santiniho kostela svatého Jana Nepomuckého na Zelené hoře i nový rekreační areál u Pilské nádrže, Stará radnice, regionální muzeum, naučná stezka Zelená hora, relaxační centrum, zámek Kinských, ale i jedinečné vláčkoviště Modelové království v Domě kultury. Reklama upozorňuje také na krásnou přírodu v okolí města a možnost sportování po celý rok.

Vlak s reklamou Žďáru bude mít modrou barvu. „Myslím, že to bude pěkné, a doufám, že nám vlak nikdo neposprejuje. A že bude naše město a akce, jež pořádáme, dobře propagovat. S trochou nadsázky bych řekla, že bude akční pozvánkou do města Žďár nad Sázavou," představila vlak žďárská starostka Dagmar Zvěřinová.

Grafika z Polničky

Návrhy reklamního polepu vytvořil grafik Václav Juda z Polničky. V konečné fázi vybírala rada města ze třech možností výtvarného zpracování, z nichž jeden byl jakousi kompilací předchozích dvou. „Nejvíc se nám líbil ten návrh, který působí nejdynamičtěji," uvedl místostarosta Jaromír Brychta. „Ta hvězda, hlavní motiv, je tam umístěná diagonálně a obrázky nejsou rovné, obdélníkové. Celé to prostě vyjadřuje pohyb vlaku i dynamičnost regionu," popsal vybraný návrh Brychta.

RegioSpider bude žďárskou reklamu vozit tři roky. Podle radních může město plnohodnotně propagovat po celý rok. Představuje všechna významná lákadla na poli historie, kultury nebo sportu, kvůli nimž stojí za to, Žďár poznat.

Jak uvedl místostarosta Ladislav Bárta, ve městě jich je dostatek pro všechna roční období. „Žďár má co nabídnout v zimě i v létě. Není to o tom, kdy zrovna je nejintenzivnější turistická sezona. Každý turista je u nás vítán v jakémkoli období roku," poznamenal Bárta.

Vlaky RegioSpider dodala Českým drahám firma Stadler, souprava s reklamním polepem bude slavnostně představena v pátek 19. září na žďárském vlakovém nádraží.

České dráhy poskytly městům pro jejich propagaci plochy vozů zdarma. Samotný polep pro Žďár vyrábí stejně jako pro ostatní města pražská společnost RailReklam.

Žďárská vlaková reklama bude stát 170 tisíc korun. „Zaznamenali jsme už také to, že cena byla zpochybňována, prý máme reklamu absolutně nejdražší. Ale jednotková cena je u RailReklam pro všechny stejná. Celková cena výroby polepu se počítá z metru čtverečního zrealizované plochy, Žďár má tedy možná nejvíce polepů," vysvětlil místostarosta Bárta. „Žďárský" vlak se oficiálně představí veřejnosti v pátek 19. září na žďárském vlakovém nádraží. Zároveň se tam odehraje také preventivně-bezpečnostní akce BESIP.

„Podobná akce už letos proběhla v Havlíčkově Brodě, a pro velký úspěch ji budeme opakovat. Bude to simulovaná dopravní nehoda na železnici se zásahem složek integrovaného záchranného systému," prozradila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Po ukázkách srážky drážního vozidla s chodcem bude následovat simulovaná nehoda vlaku s autobusem a doprovodný program.