„Vozy někdy bránily i zásobování školy, velká auta se tam nemohou vytočit nebo vůbec projet,“ popsal Luboš Skřivánek, zástupce vedoucího žďárské městské policie.

Na travnaté ploše před základní školou již začaly práce na výstavbě parkoviště pro 46 vozů. Zatímco někteří lidé akci vítají, jiní jsou naopak proti. „Škoda každé zeleně, která na sídlišti je,“ nechal se slyšet Petr Dvořáček. Další odstavná plocha bude vybudována jen nedaleko - u školního hřiště. „V tomto případě se jedná o dvacet parkovacích míst,“ upřesnil Jaroslav Kadlec, vedoucí žďárského komunálního odboru.

Dopravní situaci v této části Žďáru začalo město řešit již v roce 2007, kdy proběhla speciální anketa. V ní mohli lidé hlasovat o tom, kde by nové parkoviště uvítali. Vítězná varianta Nejvíce hlasů, přesně 204, získala varianta výstavby parkovišě před zdravotnickou školou. Na tomto místě má ale vyrůst polyfunkční dům Zelený park.

Druhá pozice patřila s počtem 51 hlasů právě vzniku parkoviště mezi „zdrávkou“ a základní školou, na níž se nyní pracuje. Původní záměr parkoviště před zdravotní školou, proti němuž vznikla následně petice, počítal se 138 odstavnými místy. Odstavná plocha ze zatravňovacích dlaždic, jež je nyní budována před školou, jich přinese nakonec „jen“ 46, a to včetně tří míst pro handicapované.

Část obyvatel je ale přesto proti. Internetová dotazovna, na webu žďárské radnice, kde se veřejnost může vyjadřovat k chodu města, se jejich stížnostmi začíná zvolna plnit. Lidem podle příspěvků vadí například fakt, že přijdou o část trávníku či to, že se na parkoviště bude vjíždět přes chodník. Nechybí ani hlasy, které záměr vítají.

„V rodině máme jen jedno auto, ale i tak je tady večer problém zaparkovat. Často objíždím půl sídliště, než volné místo najdu. Kousek trávníku proto klidně obětuji,“ uvedla dvaatřicetiletá žena, jež si nepřála uvést své jméno.

Nové parkoviště zabere plochu o rozměru 64 krát 16 metrů. Bude tvořeno dvěma parkovacími pruhy a obslužnou komunikací. „Stavba má být dokončena nejpozději do 15. října 2011. Náklady činí dva miliony a 389 tisíc korun včetně DPH,“ uvedla Irena Škodová, vedoucí žďárského odboru rozvoje a územního plánování.