Ta však nezahrnuje jenom novou 963 metrů dlouhou stezku vedoucí od Pilské nádrže ke Stržanovu, jež se napojí na stávající cyklotrasu číslo 5061, ale i další části stezek a cyklistického značení po městě, a to zejména kolem řeky Sázavy a Farských humen.

„Celkově by projekt měl stát přibližně 25 milionů korun, z toho zhruba 14,3 milionu pokryje dotace z Integrovaného regionálního operačního programu,“ informoval starosta Žďáru nad Sázavou Martin Mrkos. Začít stavět by se mělo v dubnu, a to právě cyklostezkou do Stržanova. Konec veškerých činností spojených s projektem je naplánován nejpozději do závěru srpna příštího roku.

Cyklisté novou stezku vítají, protože už nebudou muset jezdit po frekventované „sedmatřicítce“.

Na upravované okruhy pro běžecké lyžování v okolí Žďáru nad Sázavou míří i sportovci z Nového Města na Moravě.
Žďárské běžecké trasy pochválil i horolezec Jaroš

„Bude to skvělé, protože jet po státní silnici, kde fičí jedno auto za druhým, je někdy o strach. Tahle se člověk bezpečně dostane do Stržanova, k přehradě Strž a pak třeba dál přes Cikháj do centra Žďárských vrchů,“ popsala Denisa Fraňková ze Žďáru nad Sázavou.

Příznivci cyklistiky se mohou přímo ve městě těšit na 176 metrů dlouhou cyklostezku a sedmadvacetimetrovou lávku přes Sázavu, dále téměř čtyři sta metrů dlouhou trasu spojující ulice 1. máje a Žižkova a také třicetimetrovou lávku přes řeku ve Farských humnech včetně navazující spojovací stezky k dalším úsekům pro cyklisty.

Závěrečným počinem projektu rozvoje cyklodopravy ve Žďáře se pak stane vyznačení piktogramových koridorů pro zvýšení bezpečnosti cyklistů v ulici Sázavská a také od ulice 1. máje s přímým napojením na prostor před železničním nádražím.
„V dané dotační výzvě v Kraji Vysočina uspěl pouze Žďár, což je pro město skvělá věc,“ okomentoval projektový manažer města Jan Prokop.

Ilustrační foto.
Lyžování ve Vysočina Areně nebude možné