Místo je to symbolické – s chovem kapra totiž začali na Žďársku ve 14. století cisterciáčtí mniši, kteří žili právě v tamním klášteře. Dohoda vznikla mezi společností Kinský Žďár, Lesní družstvo obcí Přibyslav, Moravský rybářský svaz a městem. O grafické podobě značky budou hlasovat návštěvníci Dne venkova.

„Kapr a Žďársko mají silný historický základ, a to už sedm set let. Kapr ke Žďáru zkrátka neodmyslitelně patří. Vždyť byl i v prvním městském znaku, který dnes používá jako logo naše Regionální muzeum. Jsem velmi hrdý, že se nám nyní podařilo společně vytvořit podmínky pro vznik silné marketingové značky, která může do našeho regionu přitáhnout další návštěvníky. Nejde však jen o propagaci, ale také o záchranu přírody,“ vyjádřil se žďárský starosta Zdeněk Navrátil.

Jeho slova potvrdil Constantin Kinský, majitel zámku a firmy Kinský Žďár. „Založení značky Žďárský kapr není jen PR gesto. Jde nám o spojení sil, abychom společně zachránili zdravou přírodu na Žďársku a předali ji dalším generacím v dobrém a pokud možno i v lepším stavu,“ uvedl. Žďárský kapr je dle jeho slov výsledek zodpovědné a pečlivé práce mnoha generací rybářů, kteří v regionu žili a žijí. „Je to živý a zdravý výsledek celého ekosystému Žďárských vrchů. Když je zdravý les, krajina je čistá a voda zdravá, pak v ní prosperují zdravé ryby. Nejlepším ukazatelem zdravé přírody je zdravá ryba,“ dodal Kinský.