„Nemám s tím problém, že se bude ve městě měřit rychlost. Předpisy dodržuju,“ tvrdí řidič Milan Dobrovolný.

„Budu si muset dávat větší pozor. Vloni mně chytili v kopci k hlavnímu vlakovému nádraží,“ přidal svůj názor šofér, který chtěl radši zůstat v utajení.

„Každý, kdo nějakou chvíli jezdí po Jihlavě, ví, kde se obvykle měří. Na těch úsecích si dávám větší pozor a jezdím předpisově. Jinak ale musím přiznat, že mi někdy noha na plynu ujede a je až moc těžká,“ usmál se další z jihlavských motoristů Jaroslav Řezníček..

Naposledy měřili strážníci v krajském městě rychlost vloni na podzim. Poté značky, které vyznačují úseky, v nichž kontroly probíhají, zmizely. Tento týden by se však měly na svá místa vrátit.

„Během týdne bychom měli značky osadit. S měřením bychom začali v průběhu dubna,“ přiblížil ředitel jihlavské městské policie Jan Frenc.

Měřených míst bude v krajském městě osm. Tedy stejný počet jako v loňském roce. Také jejich výběr je totožný. Jedinou výjimku má rozmístění značek v Hruškových Dvorech. „V předchozím roce jsme tam měřili na výjezdu ze města. Letos budou značky naopak na vjezdu,“ potvrdil Frenc.

„Radarová“ sezona jihlavských strážníků bude trvat přesně půl roku, do konce října. Od listopadu by tak značky měly zase zmizet.

Jihlava není jediným městem na Vysočině, kde strážníci měří rychlost projíždějících aut. S radarem pravidelně pracují například jejich kolegové v Chotěboři na Havlíčkobrodsku.

Kde naopak už více než rok mají řidiči klid, jsou Moravské Budějovice. Tamní stacionární radary jsou totiž mimo provoz a s největší pravděpodobností se už nerozběhnou. Jejich majitel, firma Czech Radar, loni dostal příkaz od dopravního inspektorátu, aby je přestěhoval na smysluplnější místo, blíž zastavěné zóně a chodcům.

Jelikož však finišuje stavba obchvatu města, který odvede velkou část dopravy z centra, přesun se už nejspíš konat nebude.