Největší komplikace ve Žďáru panují na historickém mostě u zámku. Tady mohou projíždět pouze osobní auta po mostní provizoriu. Nákladní dopravě je most uzavřen úplně.

Ale právě odklonění nákladní dopravy je výhodou pro zahájení další části oprav státní silnice. „Právě teď je nejvhodnější termín pro rekonstrukci této silnice. V současné době tím směrem nejezdí kamiony ani dálková autobusová doprava. Co víc si tedy přát,“ potvrdila místostarostka Dagmar Zvěřinová.

Původně sice stát neměl letos v plánu další etapu oprav silnice, ale nakonec se přece jenom peníze našly. O jejich uvolnění se velkou měrou zasloužily společně se Žďárem okolní obce, kterých se oprava týká.

„Ředitelství silnic a dálnic nemá peníze na opravu celého úseku ze Žďáru až do Žďírce nad Doubravou. Jenomže ta vozovka je opravdu ve velmi špatném stavu. Proto jsme přistoupili společně s dalšími obcemi k nátlaku. Se starosty Vojnova Městce, Škrdlovic, Polničky a Svratky jsme se dohodli, že jejich zastupitelstva dodají usnesení, v němž požadují opravu té silnice. Usnesení jsem poslala přímo na ředitelství silnic a dálnic do Prahy a opravdu to pomohlo. Peníze se našly a část silnice se opraví už letos. Další etapa je plánována na příští rok,“ uvedla Zvěřinová.

Potřeba opravené silnice ke Stržanovu je pro Žďár o to důležitější, protože příští rok město plánuje rekonstrukci vozovky v Brodské ulici.

Tam dojde k úplné uzavírce a právě přes Stržanov má vést objízdná trasa. „Silnice v ulici Brodská je v havarijním stavu. Bude třeba postavit úplně novou vozovku včetně spodních vrstev. Tím ale náklady narostou na asi dvacet milionů korun,“ doplnila žďárská místostarostka.

Opraven má být úsek od kina Vysočina k Hamrům nad Sázavou. S ohledem na výši investice musí být stavba vedena ve státním rozpočtu jako vyjmenovaná v resortu ministerstva dopravy.

Ivan Lidmila