„Objízdná trasa povede obousměrně po silnici II/390 na křižovatku Křeptovský Dvůr, pak po silnici II/602 do Velké Bíteše a dál po komunikaci I/37," informovala krajská policejní mluvčí Dana Čírtková.

Policie v objížďkách

Mluvčí dodala, že stavební firma zvolila noční variantu a víkend především z důvodu, aby řidiči projíždějící po dálnici byli zatíženi pouze na nezbytně nutnou dobu. I tak je ale v lokalitě naplánováno zvýšení policejního dohledu.

„Nelze vyloučit, že by mohlo na objízdných trasách docházet k problémům s plynulostí provozu. Policisté proto budou tyto úseky po celou dobu uzavírky monitorovat. V případě potřeby budeme v místě, kde by se tvořily kolony, usměrňovat provoz," uvedl vedoucí odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Kraje Vysočina Jan Kostečka.

Tři zbourané mosty v okolí Bíteše čeká přestavba, dva zaniknou úplně. Nadjezd na 166. kilometru dálnice D1, jenž patří Lesům ČR, by podle vyjádření mluvčího Zbyňka Boublíka firmě zvlášť chybět neměl, protože je možné jezdit jinudy.

Most na 160. kilometru u No-vých Sadů bude nahrazen napojením na nedaleký podjezd „déjedničky". Vznik zhruba půl kilometru silnice zaplatí Ředitelství silnic a dálnic ČR, obec přibližně za dvě stě tisíc vykoupila pozemky, přes které nová spojnice povede. Hned to ale nebude.

„Až most zbourají, budeme si muset zajíždět asi tak pět nebo šest kilometrů. Na pozemku, kudy povede nová silnice, je teď zaseté obilí, takže čekáme na žně. Pak půjde chvíli jezdit přes strniště a v září by se už měla začít stavět silnice," sdělil starosta Nových Sadů Karel Klíma.

O nový most by obec ani nestála, protože by ho podle zákona musela zaevidovat jako svůj majetek a také se o něj starat. Což by byla pro rozpočet vesnice s necelými dvěma stovkami obyvatel další finanční zátěž.