„Obě navrhovaná řešení s sebou přinášejí různá úskalí,“ uvádí místostarosta města Pavel Šotola. „Zástupci Chráněné krajinné oblasti (CHKO) Žďárské vrchy prosazovali od začátku severní variantu obchvatu, která by podle jejich poznatků měla menší vliv na životní prostředí i na CHKO,“ říká Šotola.

Ředitelství silnic a dálnic i další dopraváci byli naproti tomu více nakloněni vybudování varianty jižní. Jižně vedený obchvat by totiž převáděl mnohem více aut z prostoru hlineckého sídliště. Rozdíl by činil až tři tisíce vozidel denně.

CHKO si ale vymínilo posouzení jižní varianty z hlediska jejího vlivu na životní prostředí. Tady by však muselo dojít k přeložení koryta Blatenského potoka, problém byl i se souběhem navrhované komunikace s řekou Chrudimkou.

Ukázalo se, že jde v obou případech o nepřekonatelnou překážku. Při zbudování jižního obchvatu by navíc hlukové zatížení centra pokleslo o nepříliš významné tři decibely, hluk by se ale rozložil na větší část města.

„Jižní obchvat tak přinášel taková úskalí, že nakonec byla zahájena nová jednání o upravené severní variantě. Tady je teď počítáno s novinkou, takzvaným jižním prověsem, který spojí Resselovu ulici s ulicí Havlíčkovou. Silnice povede od pivovaru k bývalým jatkám. Proti této možnosti nezazněly na zastupitelstvu vážnější připomínky. Upravenou severní variantu proto nechali zastupitelé zapracovat do konceptu připravovaného územního plánu. Projednávání konceptu je naplánováno na jaro příštího roku. Pokud půjde vše hladce, územní plán by mohl být schválen příští rok v prosinci,“ uzavírá hlinecký místostarosta Šotola.