„Zároveň policie neschválila záměr použít pro objížďku spojovací komunikaci Karlov-Františkov, protože její délka neumožňuje instalovat zde semafory tak, aby na úzké silničce nedocházelo ke kolizím. Tuto silnici mohou k objížďce používat pouze autobusy MHD, hasiči a záchranáři," uvedl starosta Velkého Meziříčí Radovan Necid.

Dvě etapy

Uzavírka silnice 602 bude mít dvě etapy. První bude trvat od 19. května do 13. července a uzavřen bude úsek od nového kruhového objezdu u budoucího Kauflandu po křižovatku s ulicí K Buči. Druhá etapa začne 14. června a skončí 14. září. Uzavřen bude úsek od ulice K Buči po křižovatku směrem na Dolní Radslavice.

„Všichni ti, kdo přes Velké Meziříčí jen projíždí, budou před městem informováni dopravním značením o nutnosti objet město po dálnici D1, kde se mezi oběma sjezdy nebude platit poplatek. Obyvatelé města objízdné trasy vedlejšími ulicemi i po dálnici znají a těm, kdo na Karlově bydlí, stavební firma garantuje přístup domů," nechal se slyšet Radovan Necid.

Starosta opět vyzval všechny řidiče, aby Velké Meziříčí v létě v žádném případě nepoužívali jako tranzitní trasu. Upozornil také na radniční dopravní zpravodajství. „Spustíme speciální stránku na webu mestovm.cz, kde budou nejaktuálnější informace. Zároveň teď jednáme o možnosti informovat obyvatele města o uzavírce, termínech a objížďkách letákem do poštovních schránek. Jde o to, aby informace dostal opravdu každý a v co největší míře jsme nepříjemnosti pro naše obyvatele omezili," doplnil starosta.

Ve městě budou dělníci od 19. května postupně opravovat 1600 metrů hlavní silnice v ulicích Karlov a Sokolovská, práce potrvají do konce října. Radnice se kvůli uzavření průtahu připravuje na největší dopravní komplikace ve své historii.

Město muselo hledat cesty, jak umožnit průjezd pro záchranáře, do přilehlých továren s asi šesti sty zaměstnanci, do obytných domů i na hřbitov. Po průtahu Velkým Meziříčí projíždí denně kolem 15 tisíc aut.

Opravovaná krajská silnice II. třídy číslo 602 prochází Velkým Meziříčím směrem od Jihlavy na Brno. Protože přibližně kopíruje trasu sousední dálnice, při problémech na dálnici sjíždějící auta ucpávají město. Rekonstrukce městského průtahu bude stát 28 milionů korun bez DPH. Zakázku získala firma Skanska. Investorem rekonstrukce je Kraj Vysočina.

„Zkusíme využít takzvané tiché povrchy gumoasfalty," řekl hejtmanův náměstek Libor Joukl. Doplnil, že to bude jejich první rozsáhlejší použití na Vysočině. Hlučnost dopravy by se tak měla snížit až o osm decibelů.