„Oddělení projektů a komunikace chceme rozšířit o pracovníka, co bude koordinovat vztah občana s úřadem, tedy bude schopen názory, požadavky a představy obyvatel řešit s odbory městského úřadu a jejich úředníky," řekl starosta Zdeněk Navrátil (ŽŽM).

Jak může vypadat práce koordinátora v praxi? Radnice počítá například se zavedením elektronické aplikace typu Lepší místo. „Lidé budou moci úřadu hlásit, co je kde rozbitého, co se jim kde nelíbí. Koordinátor pak bude garantovat, že se informace dostane ke správnému úředníkovi," uvedl příklad starosta. Jak dál sdělil, úředník dostane na starost i komunikaci s neziskovými organizacemi či podnikateli. „Hlavní bude, aby uměl zařídit domluvu a byl garantem toho, že ta která informace skončí na radnici na správném stole," dodal Navrátil.

„Terénní" úředník nebude podle radního Radka Zlesáka informace pouze předávat. „Bude také dohlížet na to, aby je někdo zpracoval a aby se věci, jichž se budou týkat, pohnuly. Bude to člověk, který dokáže poradit, aktivně hledat řešení. Myslím, že zatím je v této oblasti koncepční práce v městském úřadě podceněná," řekl radní Zlesák (ANO).

Opoziční zastupitelé novou funkci většinou nekomentují zastupitelé o ní skoro nic nevědí. „Z toho mála informací, co zatím mám, mi přijde, že budeme zřizovat úřednická místa na to, aby se dělalo něco podobného, oč se mohl starat třeba druhý uvolněný místostarosta," poznamenal zastupitel Ladislav Bárta (TOP 09).

Podrobněji Bárta novou funkci v úřadě rozebírat nechtěl. „Jednoduše mám málo informací. Podle toho, co vím, mi ta situace připadá trochu zvláštní. Zvláště v době, kdy jsme si tady hráli na to, že chceme ušetřit jeden plat uvolněného zastupitele, abychom ukázali, jak je to ‚super', a teď zřídíme nové místo pro úředníka, aby dělal něco podobného. Tu koordinační funkci přitom mohl ten uvolněný zastupitel klidně mít na starosti," dodal Ladislav Bárta.

Podle zastupitelky Dagmar Zvěřinové, může být nový koordinátor určitým přínosem. „Osobně proti tomu nic nemám. Komunikaci zprostředkovat jistě může, ale s něčím se prostě přímo za starostou jít musí, na tom se nic nezmění," řekla Dagmar Zvěřinová.

V městském úřadě ve Žďáře nyní pracuje 114 úředníků. Radní schválili, že jejich počet se o dva zvýší. „Pracovní místa přibyla dvě, kromě komunitního koordinátora přijmeme ještě referenta stavebního odboru," řekl tajemník úřadu Jan Havlík. Radnice podle něj konkurz na komunitního koordinátora vypíše do půli dubna, nejpozději od 1. července by měl svou funkci zastávat.