„Předmětem prací je nejenom komunikace, chodník, vedení veřejného osvětlení a místního rozhlasu, ale rovněž rozšíření míst pro parkování automobilů. Na akci jsme v letošním roce vyčlenili finanční prostředky v rozpočtu města, počítáme s náklady ve výši 6,7 milionu korun bez DPH," vyjádřil se včera druhý místostarosta Žďáru nad Sázavou Ladislav Bárta.

„Pokud půjde vše podle plánu, chtěli bychom mít hotovo do letošního podzimu," sdělil ještě místostarosta.

Podélné stání

Nová bude pět metrů široká asfaltová silnice se dvěma jízdními pruhy včetně přilehlého chodníku směrem k bytovému domu s čísly orientačními jedna až patnáct. Změna se dotkne devětatřiceti parkovacích stání, která budou po rekonstrukci provedena v zámkové dlažbě. K nim přibude dvaačtyřicet dalších podélných parkovacích míst. Toto řešení bylo zvoleno kvůli stávajícím inženýrským sítím a také vzhledem k požadavkům obyvatel na co nejmenší zásah do veřejné zeleně.

„Součástí stavby je zároveň nový chodník podél ulice Neumannovy, a to od zastávky městské hromadné dopravy ke gymnáziu a nový přechod pro chodce v Neumannově ulici," doplnila informaci Irena Škodová, vedoucí městského Odboru rozvoje a územního plánování.

Skutečnost, že je ulice Bratří Čapků z hlediska dopravní infrastruktury pro chodce nevyhovující, potvrdil Tomáš Sobotka. Podle jeho slov je tristní už pouhopouhý pohled na chodník u domu. „Myslím, že není člověka, který by na nerovnostech na něm alespoň jednou neklopýtl. Navíc ulice je tak úzká, že se tam dvě auta ani při dobré vůli jednoduše nemají šanci vyhnout. Proto je už řadu let chodník zcela rozježděný," popsal problémy v sídlišti Sobotka.

Radnice slibuje lidem z bytů nápravu již dlouhá léta, doposud se ale na nové povrchy nepodařilo najít v rozpočtu peníze. Sepsali kvůli tomu loni petici, kterou předali na městský úřad. Komunikace slouží i řidičům, kteří zásobují tamní obchod nebo rodičům dětí, již ji využívají jako příjezd k mateřské školce.