Jak konstatovala starostka Dagmar Zvěřinová, přestože se obyvatelé okresního města na kruhový objezd u obchodního domu Convent ptají, o jeho zbudování v současné době město neuvažuje. Jak starostka připustila, kruhový objezd by se v místě hodil a byl by tam pro něj dostatečný prostor. Z investičních a koncepčních důvodů s tímto řešením ale radnice nepočítá.

„Momentálně je to po právní stránce tak, že se v lokalitě kříží dvě silnice první třídy, silnice I/19 a I/37. Město Žďár ovšem dalo přednost variantě, že bude silnice I/19 přeložena až do průmyslové zóny Jamská. To znamená, že by přestala v úseku Vodojemu a dále platit a stala by se z ní pouze místní komunikace," vysvětlila postoj radnice Zvěřinová.

Kolem autobazaru u Mělkovic

Další část obchvatu má ule-vit hustému provozu v centru města, především pak na světelné křižovatce u obchodního střediska Convent. Řidiči, již míří do Brna, by už Žďárem nemuseli projíždět, a zvo-lili by trasu kolem autobazaru u Mělkovic směrem na Jamskou ulici a přes kruhový objezd v horní části Brněnské ulice ven z města.

„Jakmile budeme požadovat okružní křižovatku, tak nám stát neudělá propojovací silnici, kterou potřebujeme k tomu, aby se nám ve městě nehromadila doprava," dodala starostka. Silnici I/19 by následně město jako místní komunikaci převzalo do své správy. Již v minulém volebním období se k tomu zavázalo. Pak teprve by mohla okružní křižovatka u Conventu přijít na řadu.

„Všeobecně jsem přívržencem okružních než světelných křižovatek. Díky objezdu u Conventu by se urychlila doprava. V odpolední špičce a před víkendem totiž stojí mnohdy auta až za prvním kruháčem v Brněnské ulici," řekl Petr Matějka ze Žďáru.

Žďárská radnice ovšem uvažuje aktuálně o jiném kruhovém objezdu.

V souvislosti s výstavbou obytného souboru Klafar se opakovaně zabývala hlavně dopravní situací v křižovatce ulic Brodská a Revoluční na Stalingradě.

Po několika variantách od křižovatky řízené světelným signalizačním zařízením s odhadovanými náklady ve výši 9,1 milionu korun po okružní křižovatku s průměrem 28 metrů za 7,9 milionu korun bez DPH, se zaobírá městský úřad alternativou třetí.

Je jí miniokružní křižovatku se středovým, pro těžká vozidla, pojížděným středovým ostrůvkem s průměrem cirka 13 až 24 metrů, která ale není akceptovatelná ani pro ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), ani Policii ČR. Touto eventualitou se radní začali opětovně zabývat poté, co dostali nesouhlasné reakce od lidí bydlících v bytových domech ve směru ulice Revoluční. Velký kruhový objezd by jim dopravu přiblížil pod okna. „Pokračujeme v přípravách podkladů pro miniokružní křižovatku a poté budeme obíhat dotčené orgány, především ŘSD," podotkl druhý žďárský místostarosta Ladislav Bárta.

Napovědět, jak dopravní ruch na Stalingradě řešit, má radnici pomoci rovněž vyhodnocení provozu v lokalitě po otevření nové místní komunikace na Klafar. Bárta připustil, že díky mostu je možné, že se dopravní situace ve Žďáře 3 změní.