Nejvytíženější silnice v Česku se bude modernizovat za plného provozu. Na Vysočině projede po dálnici během 24 hodin průměrně asi 35.000 vozidel.

U Jihlavy budou stavbaři nejprve budovat provizorní přejezdy středního dělicího pásu. Auta kvůli tomu budou jezdit v obou směrech dvěma pomocnými pruhy rychlostí sníženou na 80 kilometrů v hodině.

Mezi Lhotkou a Velkou Bíteší budou dělníci podle harmonogramu, který zveřejnilo ŘSD, do soboty upravovat terén a rozvážet dopravní značení pro dlouhodobou uzavírku začínající v neděli. Motoristy tam čekají první větší komplikace v sobotu 11. května, ale pouze směrem na Prahu, kde bude provoz sveden do jednoho pruhu. Během neděle pak auta začnou jezdit ve dvou zúžených pruzích u středového dělicího pásu. Rychlost v tomto úseku pak bude rovněž omezena na 80 kilometrů v hodině. Směrem na Brno se mezi Lhotkou a Velkou Bíteší pro nejbližší dny omezení v dopravě neplánují.

Přestavbu úseku Větrný Jeníkov – Jihlava provede konsorcium Colas CZ a Porr za 649 milionů korun. Mezi Lhotkou a Velkou Bíteší dálnici opraví sdružení firem OHL ŽS s Alpine Bau, které ve výběrovém řízení zvítězilo s cenou 597 milionů korun.

O opravách dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu. Dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celkem je na opravy připraveno 21 úseků od Mirošovic na 21. kilometru po exit Kývalka na 182. kilometru. Celá obnova dálnice potrvá několik let a má stát zhruba 14 miliard korun.