Stezka cyklisty dále bezpečně převede pomocí značení přes silnici I/19 u odbočky k Domanínskému rybníku, povede lesem a pak z něj vyústí před odbočkou ke Skalskému rybníku. Po nové cyklostezce by se měli cyklisté poprvé projekt v druhé polovině letošního roku.
První a třetí etapa je v režii radnice, druhou, která povede lesním úsekem, vybudují Lesy České republiky. „My jsme už s pracemi začali, přesné datum, kdy úsek začnou budovat Lesy České republiky, v této chvíli ještě neznáme," uvedl vedoucí odboru správy majetku a investic bystřické radnice Aleš Sitař.
Přesný termín nemohou sdělit ani zástupci státního podniku. „Předpokládáme, že se začne stavět koncem června vzhledem k technologickým potřebám vyšší teploty při zpracování balené vozovky," uvedla mluvčí Lesů ČR Eva Jouklová.
Pavučina Bystřicka
Náklady na etapu stavby, kterou zaplatí státní podnik, jsou předpokládány ve výši 700 tisíc korun. „Přesné číslo bude známé až po výběrovém řízení, které zatím neproběhlo," dodala mluvčí.
Bystřické radnici se na novou cyklostezku podařilo získat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury. „Dodavatelská firma práci udělá za 2,9 milionu. Dotace cyklostezku podpoří ve výši 1,8 milionu korun," informoval místostarosta Bystřice Josef Vojta s tím, že cílem nové stezky je nabídnout cykloturistům napojení na cyklistické trasy na Novoměstsku.
Další stezka, kterou chce radnice v dohledné době prodloužit, je trasa končící u vlakového nádraží. „Cyklostezku chceme vést po druhé straně kolejí k Hájům a k letišti, aby se pak nad ním napojila na stávající cyklostezku, která vede od Domanínku k parkovišti nad Domanínským rybníkem," sdělil bystřický starosta Karel Pačiska.
Nová cyklostezka má zlepšit zpřístupnění lokality u nádraží, kde bylo otevřeno centrum Eden. Stavební povolení počítá s tím, že cyklostezka s vyústěním na nádraží bude dokončena nejpozději do konce roku 2017.
V rámci rozvoje cykloturistiky radnice v Bystřici nad Pernštejnem před několika lety zpracovala Cyklistickou pavučinu Bystřicka. Plán počítá nejen se stavbou nových cyklostezek, ale i s využitím zemědělských cest a málo frekventovaných regionálních silnic.