Rozhodnutí o vzniku známky nyní mají v rukou sami turisté. Poté, co Obyčtovští uspěli se svým návrhem u odborné komise, podléhá konečné rozhodnutí o vyrobení známky výsledku hlasování veřejnosti.

Podpořit známku je možné na internetové adrese www.turisticke-znamky.cz, a to do 24. dubna.

V případě úspěchu by se obyčtovský kostel zařadil mezi další významná turistická místa, jako je například Zelená hora, bazilika minor ve Žďáře nad Sázavou, zámek ve Velkém Meziříčí nebo westernové městečko Šiklův mlýn.

Kostel Navštívení Panny Marie byl postaven podle návrhu Jana Blažeje Santiniho Aichla do tvaru želvy, křesťanského symbolu věrnosti a dobré manželky. Želva by také měla být hlavním symbolem turistické známky.

Projekt vznikl na podporu turismu. V České republice momentálně existuje přes 1700 turistických známek. Jsou to kulaté, dřevěné, vypalované plakety, které jsou suvenýrem a zároveň potvrzením o dosažení turisticky atraktivního místa. Jinde je nelze koupit. Navazující číslovaná řada známek sleduje hřebeny hor, toky řek, mapuje hrady, zámky, přírodní i technické památky, historická města, jeskyně, zoologické zahrady a mnoho dalších zajímavých míst.

JANA TLUSTÁ