Například ve Žďáře nad Sázavou je takovýchto dopravců čtrnáct, počet samotných řidičů vozidel se pak pohybuje okolo třiceti. „Jedná se o dopravce a jejich řidiče, které eviduje náš úřad. Na ulici se budou tyto počty lišit, neboť zde své služby poskytují také dopravci odjinud,“ podotkl úřední Odboru dopravy při Městském úřadu ve Žďáře nad Sázavou Jiří Kamarád s tím, že každým rokem jeden až dva provozovatelé svoji živnost ukončí, nebo pozastaví a stejný počet přibude.

Větší konkurence

„Pokud mohu soudit ze své vlastní zkušenosti, je taxíků ve městě skutečně více než tomu bylo ještě před několika lety,“ tvrdí jeden ze žďárských taxikářů Petr Havelka, který má k činnosti k dispozici dva vozy.

Ve městě velikosti okresního města se však podle jeho slov všichni mohou jen těžko uživit, a z tohoto důvodu má ještě jedno zaměstnání. „Největší zájem o taxislužbu je v pátek a v sobotu v době, kdy se lidé vracejí domů z diskoték,“ dodává Petr Havelka.

Více koncesí v oboru taxislužba registrují ke konci loňského roku v Novém Městě na Moravě. Zatímco v letech 2008 a 2009 měli v evidenci shodně 7 taxikářů, v roce 2010 o dva více. „Žadatel o povolení musí být podle živnostenského zákona způsobilý k právním úkonům, bezúhonný a odborně způsobilý k provozování taxislužby,“ uvedla Marta Drdlová z novoměstského dopravního odboru.

Dále musí budoucí dopravce za účelem vydání průkazu řidiče vozidla taxislužby nahlásit údaje řidičů, kteří pro něj budou pracovat. Nezbytné je rovněž, aby bylo vozidlo, se kterým chce taxislužbu vykonávat, zaneseno v evidenci vozidel taxislužby a vybavit jej veškerými náležitostmi stanovenými zákonem o silniční dopravě a související prováděcí vyhláškou .