Provázání veřejné dopravy v menších lokalitách bude kraj zvažovat nejdříve na konci příštího roku. "Ukazuje se, že se nedá jednoznačně říci, že by zavedení integrovaného dopravního systému přineslo Vysočině výhody," řekl hejtman Miloš Vystrčil.

Podle odborné studie by propojení dopravy výrazněji neovlivnilo náklady ani kvalitu cestování. Vystrčil uvedl, že kraj počká na výsledky dvou studií, v nichž integrované dopravní systémy v Česku zkoumá ministerstvo dopravy.

Na jejich základě začne ke konci příštího roku prověřovat možnosti pro zlepšení dopravní obslužnosti na Vysočině. Krajští odborníci se budou zabývat také možnostmi propojení jednotlivých druhů doprav v menších částech kraje, například v krajském městě Jihlavě a jeho okolí.

Obyvatelé některých obcí na okraji Vysočiny mohou využívat integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje. Od letošního léta vystačí s jedním cestovním dokladem i v Náměšti nad Oslavou na Třebíčsku.

Vysočina má ale velmi hustou síť autobusových spojů a podstatně méně vlakových. Z autobusu na vlak lidé nepřestupují tak často. Záporem je podle zástupců kraje i to, že v republice nebyly nastaveny základní parametry pro integrované dopravní systémy, a v jednotlivých krajích se proto liší.

Odlišné jsou i modely, které zavedly nebo zavádějí kraje sousedící s Vysočinou.