„Pro začátek budeme fungovat jako agentura. Budeme tedy prodávat zájezdy jiných cestovních kanceláří. Tím získáme výhodu. Kanceláře totiž prodávají pouze své zájezdy. My budeme nabízet zájezdy hned několika kanceláří,“ přiblížil vedoucí katedry cestovního ruchu Jaromír Rux.

Škola bude inkasovat provize

Tím se agentura stane ekonomicky nezávislá, neboť od cestovek bude inkasovat až 15 procentní provizi. Navíc bude prodávat třeba průvodce.

Na chodu agentury se největší měrou budou podílet samotní studenti. „Naučí se psychologii prodeje, právní podmínky nebo si vyzkouší marketing v praxi,“ poukazuje Rux.

Veřejnost si bude moci prohlédnout nabídku buď v kanceláři, která je v budově školy, nebo na internetu. Šéfem studentů bude Martina Doležalová, která navštěvuje druhý ročník. Nepatří mezi dvacetileté, ale jak sama říká, v cestovním ruchu se pohybuje přes deset let. Do sezony chce vedení školy udělat z agentury plnohodnotnou „cestovku“ s vlastními zájezdy.

„Cílem nebude vydělat, ale pokrýt náklady. Zaměříme se zejména na poznávací a vzdělávací zájezdy,“ přibližuje Rux. Polytechnika se domnívá, že tyto druhy zájezdů dokáže nabídnout levněji než konkurence.

Nabídka bude již brzy na cestovka.vspj.cz.