Šoféři projíždějící okresním městem se však zatím nemusejí radarů v rukou městských strážníků příliš obávat. „Dopravní značky určující povinně začátek a konec úseku, kde se bude měřit, zatím nemáme. Jsou ale už objednané,“ sdělil Luboš Skřivánek, zástupce vedoucího žďárské městské policie.

Problémy totiž měli městští policisté s nejasnostmi okolo přesné podoby dopravního značení. Nebyl totiž stanoven jediný správný typ značky.

Komplikací se pro městské strážníky také stává předpokládaná velikost dopravní značky, která by měla být až jeden a půl metru. „Máme k dispozici dva osobní automobily, do kterých se tak velká značka rozhodně nevejde. Jak budeme tuto situaci řešit, to prozatím nevíme,“ podotkl Luboš Skřivánek.

V úvahu podle něj připadá například spolupráce s nějakou další institucí či firmou, která by do požadovaného úseku objemné značky vždy dopravila.

Podle mluvčího ministerstva dopravy jsou však informace o jednotné a tedy i velikostně mnohým městským policistům nevyhovující velikosti značení planým poplachem.

„Jsou totiž stanoveny velikosti dvě. První je sto krát sto padesát centimetrů, druhá, menší, pak sedmdesát pět krát sto centimetrů,“ tvrdil včera mluvčí ministerstva dopravy Martin Kupka.

Než budou moci městští policisté značky umístit k silnicím okresního města, musejí se poradit se státní policií o nejvhodnějších úsecích. „Domníváme se ale, že to bude nejspíš Santiniho ulice, Neumannova nebo Jihlavská či Brněnská,“ řekl Luboš Skřivánek.

Jedna nová značka by podle jeho informací měla přijít na zhruba pět tisíc korun, přičemž podstavce k nim budou stát dalších jeden a půl až dva tisíce.

-------------

Časem přibudou dvě nové značky

Pravomoc měřit radarem rychlost dostali městští policisté již 1. ledna 2009. Měření ale mohlo být realizováno jen v úsecích, jež budou řádně označena dopravními značkami. Ty by měly řidiče upozorňovat, že vjíždějí tam, kde jejich rychlost sledují strážníci s radarem.

Stejně tak musí být šoféři informováni, když daný úsek opouštějí. „Je jasné, že spousta lidí zpomalí jenom tehdy, jak uvidí značku. Za ní pak znovu zrychlí. Zda to tedy bude mít očekávaný efekt, netuším,“ míní Luboš Skřivánek, zástupce vedoucího žďárské městské policie.

Nad tím, jak budou značky přesně vypadat navíc donedávna visely otazníky; jejich definitivní podoba byla stanovena až v dubnu tohoto roku. Také to bylo důvodem, proč letos žádní městští policisté z Vysočiny radary nepoužili.

Na Žďársku městská policie působí kromě okresního města i ve Velkém Meziříčí a Novém Městě na Moravě. Radar však vlastní jen strážníci žďárští. „Moderní laserové zařízení nás stálo zhruba 630 tisíc korun, z toho půl milionu bylo hrazeno z dotace,“ vzpomíná starosta Žďáru Jaromír Brychta.

Na každý radar budou mít městští policisté vždy dvě značky – Měření rychlosti a Konec měření rychlosti. Cena jedné včetně podstavce by měla vyjít na zhruba sedm tisíc korun. „S touto částkou jsme sice nepočítali, ale bude-li to potřeba, tak ji samozřejmě zaplatíme,“ dodává Brychta.