Stavební firmy překvapilo, že dálnice je v horším stavu, než čekaly. Problémy nadělala nestabilní krajnice, kterou objevil geotechnický průzkum. V posledních dvou měsících firmy pracovaly na změně technologie. „S Ředitelstvím silnic a dálnic intenzivně jednáme. V následujících dnech mu předložíme projektovou dokumentaci, ke které se vyjádří. Poté lze bezprostředně pokračovat v modernizaci," sdělila mluvčí OHL ŽS Taťjana Pelíšková.

Ředitelství silnic a dálnic věří, že se oprava úseku mezi 153. a 162. kilometrem příliš nezpozdí. „Očekávám, že projektovou dokumentaci schválíme koncem příštího týdne a práce se mohou opět rozběhnout. Jestli se toto zdržení projeví na termínu dokončení, se teprve uvidí. Ostatně firmy mají na stavbu celkem dvaašedesát týdnů, což je ještě dlouhá doba," poznamenala mluvčí ředitelství Martina Vápeníková.

V době dvouměsíční přestávky stihly stavební firmy na devítikilometrovém úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší v tomto měsíci pouze zdemolovat tři mosty, které už byly zastaralé. Už teď je jasné, že stavbaři už letos nestihnou vybetonovat na tomto úseku nový povrch a řidiči tak budou muset po tom starém jezdit ještě celou další zimu.