Od pondělí 10 června se v ulici Jihlavská řídí doprava kyvadlově. Je to kvůli stavebním pracím na budoucí silniční přeložce mezi ulicemi Brněnská a Jihlavská.

Ilustrační foto
Opravy a uzavírky silnic na Žďársku. Víme, kterým místům se v létě vyhnout

Kyvadlový provoz je bude přes den usměrňován regulovčíky, v noci ho pak budou řídit semafory.

“Důvodem částečného omezení, které bude takřka po celou dobu výstavby, je především budování nového systému odvodnění budoucí přeložky v těchto místech,” uvedl za Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jiří Veselý.

V trase budoucí přeložky silnice I/37 ve Žďáře nad Sázavou vrcholí archeologický průzkum.

Průzkum dosud přinesl očekávané nálezy. “Jde především o pozůstatky bývalé cihelny z druhé poloviny 19. století, kterou zde, v blízkosti zaústění budoucí přeložky do plánovaného kruhového objezdu v ulici Jihlavské vlastnil a provozoval známý jihlavský továrník Karl Anton Löv,” popsal Jiří Veselý.

Po skrývce zeminy se odhalily základy továrny, pece i prostory, kde se cihly sušily. Odkryta byla také studna, pozůstatky pásového dopravníku nebo železniční vlečka. Záchranný archeologický výzkum byl měl být dokončen do dvou týdnů a poté začne samotná výstavby přeložky.

Ředitelství silnic a dálnic začalo 2. května stavět téměř 700 metrů dlouhou přeložku silnice I/37 ve Žďáru nad Sázavou.
Ve Žďáře začala stavba nové silnice, za rok zrychlí jízdu na Jihlavu

Stavba přeložky silnice I/37 ve Žďáře nad Sázavou je v celé své délce 692 metrů navržena jako dvoupruhová směrově nerozdělená komunikace. Její začátek je umístěn do středu nové okružní křižovatky v Jihlavské ulici. Poté trasa pokračuje jihovýchodním směrem dvěma protisměrnými kruho­vými oblouky.

Následně se trasa stáčí na východ opět pomocí kruhového oblouku. Konec přeložky je uprostřed druhé okružní křižovatky v ulici Brněnská.

Hlavním smyslem přeložky je zklidnění dopravy ve městě. “Jde především o odvedení tranzitu z míst, kde se kumuluje doprava a zejména mezi směry Jihlava a Nové město na Moravě umožnit plynulejší průjezd vozidel, která trasou projíždějí,” uvedl mluvčí Veselý.

Na Františkově se obchvat vynoří zpoza kopce u betonárky (vlevo nahoře) a údolí překlene skoro čtvrt kilometru dlouhý most.
Obchvat může mít Meziříčí už za dva roky, odvede z města velkou část dopravy

Podle posledního sčítání projede lokalitou každý den přes sedm tisíc vozidel, z toho přibližně jednu čtvrtinu tvoří nákladní auta a kamiony.

Silniční přeložka má stát 112,78 milionu korun bez DPH. Dokončená by měla být nová silnice do poloviny příštího roku.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Den s veterány ve Žďáře. Podívejte se na krasavce, kteří ozdobili zámek

Zdroj: Deník/Jiří Uchytil