„Výstavba obchvatu nezpůsobuje žádné zásadní dopravní komplikace, a to i díky vybudování dvou provizorních silnic, které provoz plynule převedly. Jediné vážnější omezení je tak spojeno se stavbou nového mostu, kde je doprava svedena do jednoho jízdního pruhu, a je řízena kyvadlově za užití světelné signalizace. Tak tomu bude až do října tohoto roku,“ informoval Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic České republiky.

Nový most je u vlakového nádraží na výjezdu z Osové Bítýšky směrem na Křižanov. Převádí „sedmatřicítku“ na místní komunikaci spojující nádraží s centrem obce. „Umožní tak pěším bezpečný pohyb mimo frekventovanou silnici. Polovina mostního objektu je již předána do předčasného užívání,“ zmínil Buček.

Součástí obchvatu jsou i mimo jiné i dvě protihlukové stěny v délce 470 metrů. Ty zajistí místním obyvatelům výrazné zlepšení životního prostředí. „Délka hlavní trasy je 2834 metrů a zahrnuje jednačtyřicet stavebních objektů. V současné době zde již vzniká nová kolmá styková křižovatka se silnicí II/390 ve směru Vlkov-Osová Bítýška,“ přidal další podrobnosti Buček.