Původně chtěli radní opravit silnice a postavit nová parkoviště po náročné výměně kanalizace za přibližně pětatřicet milionů. „Pak jsme ale obešli všechny dotčené domy v sídlišti a vyslechli si náměty obyvatel na to, co by se dalo ještě zlepšit. Některé požadavky byly přemrštěné, ale řada úprav se nám zdála jako reálná. Je lepší zasáhout do infrastruktury nyní, než kopat do nových povrchů třeba za pár let,“ vysvětlila zvýšení rozpočtu místostarostka Dagmar Zvěřinová.

Zvýšení nákladů na stavbu ještě musí potvrdit zastupitelé. Čtvrť Žďár 3 přezdívaná Stalingrad vznikla v padesátých letech minulého století a původně nebylo dimenzováno na tak hustou dopravu, jako je nyní. „Dnes už je zdejší situace s parkováním vážně kritická. Musíte být při jízdě opatrní, abyste do někoho neťukli, protože auta tady musí stát podél chodníků,“ přiblížil situaci místní obyvatel Petr Zdelík.

Radní tedy souhlasili s dalšími úpravami na přání. „Lidé si tedy řekli, kde chtějí zvětšit parkovací plochy, jaké mají být nájezdové úhly k parkovištím a domům a to nám dohromady zvedlo cenu o těch patnáct milionů korun,“ uvedl starosta Jaromír Brychta.

Kompromisem mezi zvětšenými parkovacími plochami a zelení budou zatravňovací dlaždice, který později proroste tráva. Žďárští však zatím hotovost nemají. „Vezmeme si na ten dopravní bonus úvěr. Ale znovu musím říct, že hlavní Brodská ulice není naše, ale státu. Do ní investovat nebudeme. Rekonstruovat by se měla v příštích letech,“ uvedl Brychta.