V červenci se má začít opravovat most na dálnici D1 nad Velkým Meziříčím, průjezd těmito místy by se měl zpomalit zřejmě už od poloviny června. „Na zhruba dva měsíce se uzavře nejdříve levá a poté zase pravá strana mostu. Přesný začátek prací závisí na délce schvalovacího procesu zakázky,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Minulý týden ve Žďáře nad Sázavou začaly opravy úseku silnice I/19 v Brodské ulici, které mají ve třech etapách trvat až do konce července. Nutnost použití delší objízdné trasy se v průběhu rekonstrukce dotkne hlavně nákladních automobilů o hmotnosti nad 3,5 tuny. Do závěru prázdnin se bude opravovat most v Polničce u Žďáru nad Sázavou, což s sebou nese úplnou uzavírku silnice II/350 a celé léto bude řidiče provázet také objížďka kvůli uzavřenému mostu v obci Křižánky na Novoměstsku. Tam však stavební práce potrvají až téměř do konce letošního roku.

Loňské investice na téměř čtyřech tisících a šesti stech kilometrech krajských silnic převýšily miliardu korun, o rok dříve byly vynaloženy dokonce více než dvě miliardy korun. „Letos má kraj Vysočina na investice do silnic zatím v rozpočtu jen něco přes dvě stě milionů korun. Počet objížděk kvůli rekonstrukcím silnic, které realizuje kraj, i tak přesáhne určitě pětadvacet,“ upozornila mluvčí kraje Vysočina Jitka Svatošová.

Podle údajů na krajských internetových stránkách je už teď na silnicích kraje kolem tří desítek dopravních omezení způsobených opravami komunikací. Problémy činí například stavební práce v Třebíči. „Další potíže se očekávají kvůli rekonstrukcím komunikací mezi Jihlavou a Pelhřimovem, při obnově průtahu Chotěboří a kvůli stavebním pracím na silnici II. třídy v jihlavské Polenské ulici,“ vypočítala krajská mluvčí.

Mezi největší letošní finanční injekce do silnic kraje bude patřit zahájení stavby nové části silnice II. třídy u Chlístova mezi Havlíčkovým Brodem a Okrouhlicí. Práce za přibližně sto padesát milionů korun odstartují v červnu. V příštím měsíci se také začne přestavovat spojnice mezi Jaroměřicemi nad Rokytnou a Dědicemi s náklady devadesáti milionů korun. Na zhruba 420 kilometrech státních silnic I. třídy v kraji budou práce zhruba za 150 milionů korun. „O přidělení dalších peněz se ještě jedná,“ uvedla ředitelka jihlavského Ředitelství silnic a dálnic Marie Tesařová.

„Nyní se projednává zahájení dlouhodobě očekávané opravy tahu z Pelhřimova k D1 u Humpolce,“ dodala Tesařová. Vedení dopravy během oprav na této vytížené trase se ještě upřesňuje. Zatím to vypadá tak, že v jednom směru budou auta svedena na objížďku a z druhé strany budou projíždět stavbou. Opravovat by se letos měla i část tahu mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem, ale tam ještě neskončilo výběrové řízení. Na dálnici D1 je kromě velkomeziříčského mostu v plánu je také patnáctidenní oprava pruhu mezi 97. a 98. kilometrem D1 na Pelhřimovsku. U této akce se však podle mluvčí ještě Ředitelství silnic a dálnic Martiny Vápeníkové čeká na přidělení finančních prostředků.

Uzavírky silnic ve žďárském okrese

– silnice III/03720, Dolní Radslavice, uzavřeno do 5. 11. 2011
– silnice II/350, místní část Herálce Kocanda, částečná uzavírka – pro auta nad 3,5 t do 20. 6. 2011
– ulice Za jatkami, Žďár nad Sázavou, uzavřeno do 31. 5. 2011
– silnice III/35725, most ev. č. 35725-003, Křižánky, uzavřeno do 10. 12. 2011
– silnice II/350, most ev. č. 350-009, Polnička, uzavřeno do 31. 8. 2011
– silnice I/19, ulice Brodská, Žďár nad Sázavou, uzavřeno do 31. 7. 2011
– silnice I/19 mezi Žďárem nad Sázavou a Novým Městem na Moravě, částečná uzavírka, od křižovatky se silnicí III/35420 (Mělkovice) po křižovatku se silnicí III/35418, uzavřeno od 24. 6. 2011 do 26. 6. 2011, vždy od 9 do 13 hodin. Ve směru Žďár nad Sázavou je průjezd jedním jízdním pruhem pro veškerou dopravu