Jak zjistil Deník, podobně nebezpečných míst je na železniční trati v okolí Žďáru více. Je tak asi jen otázkou času, kdy se stane další neštěstí.

Příklad? Den po tragické události čekali redaktoři od čtrnácti hodin na trati v blízkosti firmy Žďás. Jen po několika minutách se přes koleje vydali najednou tři lidé. Utekli, jen co spatřili redaktorky Deníku.

„Ve Žďase padla, a tudy to je nejkratší k sídlišti Stalingrad. To tu uvidíte každý den,“ řekl na místě starší muž. Prý si zašel na houby. „Koleje nekoleje. Rostou po obou stranách,“ mašíroval si to přes dvojkolejnou dráhu houbař.

Stejně dopadl test Žďárského deníku v místě pondělní tragédie u sila u Kamenného rybníka. Redaktory „nachytaná“ pětapadesátiletá žena přiznala, že si chůzí podél kolejiště zkracuje cestu.

„Chodím tudy na procházku s pejskem do lesa. Tudy je to kratší,“ nechala se slyšet žena. „Ale vždycky, když přecházím koleje, tak se pořádně rozhlížím,“ dodala.

Místo pondělní smrtelné nehody není tak frekventované jako na druhém konci železniční stanice, poblíž firmy Žďas.

„Občas tu projdou houbaři, kousek odtud jsou totiž lesy, a tam je prý hotový houbový ráj. No a cesta přes železniční trať je nejkratší,“ tvrdí vrátná z firmy sídlící v areálu sila u Kamenného rybníka.

Jak lze přimět lidi, aby v kolejišti neriskovali život? Policisté s tímto nešvarem mnoho nezmohou, přiznal mluvčí žďárské policie Václav Kučera.

„To, že lidé přecházejí přes koleje, je problém, pro který je těžké nalézt řešení. My sice můžeme zvýšit počet hlídek, ale nemůžeme tam stát dvacet čtyři hodin denně. Nehoda z pondělí byla první v letošním roce. Lidé se utěšují tím, že nebezpečí je relativně malé,“ řekl Václav Kučera.

Slova policisty potvrdil i přednosta železniční stanice ve Žďáře nad Sázavou Jan Janeba a dodal: „Kromě místa za mostem, kde došlo k poslední nehodě, je hodně frekventovaná právě trať procházející v blízkosti Žďasu. Lidé si neuvědomují, že vlaky tudy jezdí docela rychle a nezastaví tu na třech metrech. Jen já jsem tam byl už u dvou smrtelných nehod,“ upozornil Janeba.

Ve školním roce se dokonce železničáři setkávají s tím, že studenti blízkého strojírenského učiliště jdou po kolejích přímo až do stanice. „Za takové chování přitom mohou dostat až desetitisícovou pokutu,“ sdělil přednosta.

Jana Ševčíková

----------

Více v sekci Související články