Skleným nad Oslavou prochází státní tah I/37 ze Žďáru nad Sázavou do Velké Bíteše, kde je nájezd na dálnici D1. U Skleného stát na této trase plánuje obchvat dlouhý dva kilometry. „Máme tam dokončenou majetkoprávní přípravu a běží stavební řízení," řekla Marie Tesařová. ŘSD by letos chtělo na tuto stavbu vybírat stavební firmu, práce by potom mohly začít už v letošním nebo v příštím roce.
Ve Skleném zprávy o přípravě stavby obchvatu vítají, obec o něj usiluje už roky. „Nedokážu to teď říci přesně, ale bude to už tak ke dvaceti letům," řekl Zdenek Haller, nynější starosta Skleného. Provoz na silnici s nepřehledným „esíčkem" zatěžuje ve vsi kamionová doprava. „Silnice tady prakticky kopíruje dálnici D1, a řidiči z dálnice sjíždějí, aby se vyhnuli mýtným branám," dodal starosta Haller.
Včetně oprav by mohlo podle Tesařové letos do silnic první třídy na Vysočině plynout nejvíc peněz za posledních pět let. Letos ŘSD také plánuje zahájit přestavbu tří kilometrů silnice I/34 u obce Pohled na Havlíčkobrodsku, úseku do osady Rouštany s nebezpečnou křižovatkou a zatáčkou. Po silnici I/34 proudí doprava z Havlíčkova Brodu na Pardubice, a u Pohledu na trasu navazuje hlavní tah do Žďáru nad Sázavou. Náklady na dlouho plánovanou přeložku části I/34 v těchto místech ŘSD odhaduje před výběrovým řízením na dodavatele do 300 milionů korun bez daně. Stavbaři by tam měli začít pracovat ve druhé polovině roku.
Do oprav silnic první třídy, kterých Vysočinou prochází přes 400 kilometrů, chce stát letos vložit přibližně 700 milionů korun. V porovnání s loňským rokem, kdy na nich byly provedeny opravy za 380 milionů korun, to bude skoro dvojnásobek.