Podle Ivo Havlíka z Přibyslavi jde dokonce o hrubou devastaci krajiny pro bezpracný zisk soukromých společností. „Je mi z toho smutno,“ konstatuje Milan Vlček, který chtěl kolem staré trati zřídit občerstvovací stanice pro turisty a lyžaře.

Nešlo opravdu likvidaci trati zabránit? „Ne. Vždyť do toho nikdo nechtěl investovat peníze,“ tvrdí Wolfgang Macourek ze společnosti SAZ Sázava, která starou trať vlastní.

Pro její záchranu by bylo totiž nutné vynaložit vysoké finanční prostředky. Jen za získání staré trati od vlastníka by podle ústní nabídky museli zájemci zaplatit deset milionů korun. „Pak následná oprava, pravidelná údržba a povinné revize. Ty by stály několik set tisíc ročně,“ připomíná místostarosta Přibyslavi.

Místo kolejí by měla v budoucnu na trase vyrůst cyklotrasa. Společnost SAZ se na ni pokusí získat dotace. Vše je ve stadiu příprav.

Pro cyklotrasu jsou i představitelé Žďáru nad Sázavou. „S panem Macourkem už jsme jednali, a pokud to bude možné, pokusíme se mu se sehnáním dotací pomoci,“ uvedl starosta Žďáru nad Sázavou Jaromír Brychta.

Železniční úseku, který byl pozůstatkem významné dráhy mezi Žďárem a Havlíčkovým Brodem, jež vznikla v roce 1898, sloužil ještě před dvěma roky k pořádání výletních jízd parním vlakem.