Jednou z hlavních zvažovaných změn je možnost prodávat nápoj nejenom na Vysočině jako doposud, ale i na dalších místech v České republice. A nejen to – Santiniho hvězda se může dostat také do zahraničí. „V současnosti je o tuto značku eminentní zájem například z Číny. Pokud jde o Česko, brzy by se Santiniho hvězda mohla objevit v Praze," uvedla za Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod Erika Nováková.

Santiniho symbolika na etiketě je totiž známá po celém světě. „Je třeba si uvědomit, že případě prodeje v cizině bychom propagovali za hranicemi i naše město," zdůraznil jednu z výhod žďárský místostarosta Jaromír Brychta.

Mezi další kroky vedoucí ke zvýšení prodeje světlého ležáku, jež obchodní oddělení pivovaru městu navrhlo, patří i snížení ceny. V současné době se půllitrová láhev hořkého moku prodává za téměř 17 korun. To je však podle obchodníků pivovaru zákazníky vnímáno negativně, jelikož vědí, že jde o ležák srovnatelný s Rebelem Originál, jenž přitom stojí jen 12 korun. Nově navrhovaná cena Santiniho hvězdy se tedy této výši přibližuje - činí 13 korun.

„Do uvedení piva na trh město loni samozřejmě nějaké peníze investovalo. Bylo třeba pracovat na etiketě, již podle mého návrhu vytvořil vedoucí našeho Regionálního muzea Zdeněk Málek a grafik Václav Juda z Polničky. K tomu vznikl i kartonový obal pro čtyři lahve. A něco pochopitelně stála i ochranná známka. Celkem šlo o investici asi 35 tisíc korun, která se samozřejmě promítla i do vyšší ceny piva," vysvětlil Jaromír Brychta. Od té doby se ale už prodalo několik tisíc lahví Santiniho hvězdy a důvod pro vyšší cenu pominul.

Prodej dvanáctistupňového nápoje mají v budoucnu zlepšit také reklamy, jež by se mohly objevit na nejrůznějších místech ve městě. „Vytipovány už mám některé autobusové zastávky, na nichž mohou být plakáty případně umístěny. V úvahu připadá také budova Domu kultury," nabídl několik možností Jaromír Brychta.

Žďárští radní vzali na svém posledním jednání návrhy pivovaru prozatím pouze na vědomí. Místostarosta Brychta má nyní za úkol navržené změny rozpracovat a připravit rovněž vyhodnocení dosavadního prodeje piva. Teprve poté bude vedení Žďáru o realizaci změn hlasovat.

Santiniho hvězdu mělo město původně jen jako propagační materiál, jímž zhruba od loňského června obdarovávalo například oficiální návštěvy, delegace, úspěšné reprezentanty a podobně. Zájem veřejnosti však vzápětí vedl k uvedení nápoje na trh.