Hlavní nápor zažívá cyklostezka o víkendu, kdy se na trase nepracuje a návštěvníkům nemá kdo vysvětlit, že na nehotový povrch by se nemělo vjíždět na těžkých strojích. To potvrzuje i starosta města Přibyslav Jan Štefáček. „Na stezce se projíždějí čtyřkolkáři, o víkendu je na trase dost rušno. Viděl jsem tam dokonce i otisky koňských kopyt. Jak zdůrazňuje, majitelé těžkých motorek si neuvědomují, že pokud vjedou na nehotový povrch, stezku tím poškozují. Přidělávají stavební firmě práci a zdržují dokončení stavby.

Stavbyvedoucí Tomáš Sedlák z firmy Eurovia, která celou stavbu provádí, nemá z nevítaných návštěvníků žádnou radost. „Stavba ještě není dokončena. Celá trasa je pouze posypána štěrkem a upěchována finišerem. Jakmile na takový povrch vjede čtyřkolová motorka, povrch se znehodnotí a my ho pak musíme celý doslova přerovnat,“ vysvětluje stavbyvedoucí Sedlák a zdůrazňuje, že nejde o ojedinělý případ. K takovým nevítaným návštěvám dochází stále častěji. Poškození povrchu stavby ale není levná záležitost.
Případů přibývá

„Zatím jsem to přesně nevypočítával. Rozhodně to ale nebude malý obnos, už proto, že těch případů přibývá,“ konstatuje Sedlák. Jak upřesňuje, v současné době se stavba přehoupla do druhé poloviny a pomalu se chýlí k závěru. Dělníci pracují na stavbě propustí. Povrch čeká na položení živičné vrstvy. Pokud počasí dovolí, měla by být cyklostezka otevřena už počátkem léta. Jak přiznává stavbyvedoucí Sedlák, v takovém terénu dělníci firmy Eurovia ještě nepracovali. „

Cyklostezek jsme mnoho nestavěli, ale pracovat na místě bývalé železniční vlečky nebylo vůbec technologicky jednoduché,“ říká Sedlák. S ohledem na to, že zmizely staré mosty a po nich zůstalo prázdno, museli dělníci zvládnout velké rozpětí mezi jednotlivými úseky, což bylo mnohdy náročné a komplikované, proto stavbyvedoucího mrzí, že víkendoví vandalové nemají k nedokončené práci dělníků respekt. Na stavbu cyklostezky získalo město Přibyslav dotace z Evropské unie, proto by chtěli přibyslavští radní cyklostezku učinit co nejpřitažlivější pro turisty. Cyklostezka na místě zrušené železniční trati dostala zelenou v podobě dotace ve výši 41 milionů korun z operačního programu Jihovýchod. Na stavbě cyklostezky se finančně podílelo i město Přibyslav.

Snad nejdražší částí nové cyklostezky bude pět nových velkých mostů, postavených tak, aby byly schopné unést i techniku, která bude cyklostezku během roku udržovat. Cyklostezka bude osvětlena, radnice v Přibyslavi plánuje pokládku optického kabelu a vybudování informačních kiosků, včetně informačních panelů, které budou mapovat složitou historii staré železniční trati, která má vskutku pohnutý osud.

Dne 22.dubna 2006 se konalo poslední rozloučení se starou tratí Přibyslav - Sázava u Žďáru - do té doby vedenou jako muzejní trať číslo 903. Bývalá vojenská železniční vlečka, podle historiků zřejmě jediná zachovalá svého druhu v ČR, byla ve špatném stavu, její majitel, firma ze Sázavy, neměla peníze na její opravy a údržbu.

Nenašel se ale nikdo, kdo by chtěl trať vlastnit, opravit a provozovat, jelikož se jednalo o investice v řádech desítek milionů.
Přes sto let stará dráha, která vedla malebným údolím Sázavy, sloužila v poslední době už jen výletním vlakům. Kvůli špatnému technickému stavu ale byly rozebrány koleje i mosty.

O jejím dalším osudu se mluvilo víc než tři roky. Skoro deset kilometrů zpevněné trasy chce teď Přibyslav využít pro stavbu cyklostezky.