Nový cementobetonový povrch vozovky má být bezpečnější a pro jízdu především pohodlnější. První auta se na opravený úsek vrátí ve čtvrtek kolem poledne. Investorem stavby v hodnotě 117,5 milionu korun je Ředitelství silnic a dálnic, náklady pokryl Státní fond dopravní infrastruktury.
"Práce trvaly osmašedesát dnů, vybourali jsme okolo patnáct tisíc tun betonu a asfaltu a položili přes osm tisíc krychlových metrů čerstvé betonové směsi," konstatoval stavbyvedoucí společnosti Skanska DS Lumír Kukelka s tím, že vozovka byla rozšířena o tři čtvrtě metru a její kryt je nyní dvouvrstvý s tloušťkou osmadvacet centimetrů.
Výhoda tohoto materiálu spočívá hlavně v jeho životnosti, díky které například v povrchu nevznikají koleje a dále v jeho schopnostech odrážet světelné paprsky při jízdě v noci.
Při bourání betonové vozovky pracovníci využili také speciální stroj s bouracím břitem – takzvanou gilotinu. Součástí rekonstruovaného úseku jsou i dva dálniční mosty, u nichž se v předpolí provedla výměna asfaltové obrusné vrstvy.