Diváci si soupravu se zájmem prohlíželi zvenku i zevnitř, zkoušeli sedadla, zkoumali kabinu strojvedoucího. „Ptal jsem se, jak rychle to může jet," prozradil pak jedenáctiletý Lukáš. „Mně se to líbí ta modrá barva i fotky, které tam použili," zhodnotila Milena Dostálová.

Vlak bude vozit reklamu Žďáru tři roky. Podle radních může město plnohodnotně propagovat celý rok, neboť představuje všechna velká lákadla na poli historie, kultury i sportu, kvůli nimž stojí za to Žďár poznat. „Ve Žďáře je jich dost v létě i v zimě, nejen v turistické sezoně," řekl místostarosta Ladislav Bárta.

Vlaková reklama stála Žďár 170 tisíc korun. Ve žďárském okrese mají „svoje" reklamní vlaky už i Nové Město na Moravě, Bystřice nad Pernštejnem a Velké Meziříčí.

RegioSpider

Žďárský reklamní vlak má sytě modrou až modrozelenou barvu a žluté i bílé nápisy, které vyzývají: Poznejte hvězdy Žďáru nad Sázavou.

Návrhy polepu vytvořil grafik Václav Juda. Výběr konečné podoby reklamy byl pak na radních. Vybírali ze třech možností, a nejvíce se jim líbil návrh, který podle nich působil nejdynamičtěji. Hlavními grafickými prvky jsou šesticípá hvězda a půdorys ambitu Santiniho kostela svatého Jana Nepomuckého, fotografie představují historické zajímavosti, přírodní krásy i možnost celoročního sportování.