„Už to měli udělat dávno, někdy to v ulicích Žďáru vypadá jako v cirkuse. Ani si nemyslím, že to ještě zabírá. Spíš to lidi vytáčí. Někdy méně znamená více,“ netajil se nevolí Pavel Svoboda ze Žďáru nad Sázavou.

Žďárská radnice se inspirovala v Brně. Tam přikročili k regulaci reklamy už před dvěma lety. „Manuál dobré praxe reklamy vznikl na základě licence, kterou nám poskytla městská část Brno-Střed. Nás to nic nestálo. Adaptovali jsme jej na reálie Žďáru. Pomáhala nám s tím Veronika Fullerová, což je jedna z předních designérek a grafiček,“ nechal se slyšet starosta Žďáru nad Sázavou Martin Mrkos.

Manuál dobré reklamy mimo jiné inspiruje a doporučuje, jak by správně měl fungovat marketink místních provozoven. Klade si za cíl zachovat architektonický ráz města, aniž by byla omezena jejich funkčnost. Radnice manuál nabízí všem žďárským podnikatelům. Zejména těm, kteří v oblasti reklamy stále tápou.

Na sjednocení reklamy nabízí město místním podnikatrelům i finanční podporu. „Chceme podpořit ty podnikatele, kteří se rozhodnout realizovat venkovní podobu své provozovny dle manuálu reklamy. Celkem jsme na to uvolnili dvě stě tisíc korun. Z toho je sto čtyřicet tisíc určeno na obchodní domy kde jsou dvě a více provozovny v jedné budově. A částka šedesáti tisíc korun je určena na grafiku a označení jedné konkrétní provozovny,“ informoval Martin Mrkos.

Maximální výše dotace, o kterou si mohou podnikatelé žádat, je patnáct tisíc korun. Minimum bylo stanoveno na třítisícovou částku. „Minimálnéí spoluúčast žadatele je dvacet procent nákladů,“ doplnil Martin Mrkos.

Žadatelé pak mohou preníze z dotace využít na grafický návrh, materiál, z něhož bude označení provozovny vytvořeno, na jeho výrobu a montáž. „Žádat lze od prvního března a nejpozdnější lhůta pro podání žádosti je na konci září. Rozhodnutí o přidělení dotace bude do poloviny října,“ uvedl žďárský starosta.

Podnikatelé nabídku radnice vítají. „Myslím, že to je super. Ať je to určitě jednotné, dává to smysl. Můžeme do toho jít,“ podpořila nápad Lenka Klimeš, která je majitelkou salonu zaměřeného na thajské masáže Oáza klidu ve žďárské Radniční ulici.

„Manuál reklamy není povinný. Je inspirací a doporučením. Povinný je pouze pro ty, kteří chtějí získat peníze z dotačního programu," vzkázal těm, kterým se nápad města nepozdává, Martin Mrkos.