Co se týče Radniční restaurace, po poslední nabídce, kdy po mnoha neúspěšných pokusech najít nového provozovatele město „přihodilo“ i novou kuchyň, jež v zařízení aktuálně chyběla, a nechalo provést úpravy a vylepšení v interiéru, to vše za bezmála milion korun, se snad blýská na lepší časy. „Radou města byl schválen nový nájemce. V tuto chvíli ale ještě probíhají jednání, nemohu tedy sdělit, o koho se jedná. Po splnění všech zákonných náležitostí informaci zveřejníme,“ uvedla marketingová referentka žďárského městského úřadu Hana Vykoukalová.

Žďár nového provozovatele kdysi vyhlášené Radniční restaurace v historickém objektu Staré radnice hledá už od začátku roku 2015, kdy ten předešlý ukončil činnost. Nikdo však neprojevil vážný zájem, i když město v minulosti nabídlo po tři měsíce snížení nájmu na polovinu a příspěvek ve výši 600 tisíc korun na zařízení kuchyně. Snad už poslední nabídku pronájmu, tentokrát už vylepšených prostor, vyhlásilo letos v lednu. Kromě restaurace je možnost využít také prostory před ní i před Starou radnicí, kde dříve fungovala oblíbená letní zahrádka.

Současný nájemce restaurace v Tálském mlýně, kde tamní hotel provozuje město prostřednictvím své příspěvkové organizace Sportis, začal loni na podzim a končí letos v dubnu. Obě zainteresované strany se při spolupráci neshodly, a proto nájemce dostal výpověď. Pokud se zadaří, tak i tam by se ale v nadcházející sezoně turisté i místní lidé mohli najíst. „Stávající nájemce ukončí po vzájemné dohodě spolupráci k 8. dubnu. Příspěvková organizace Sportis mu po dohodě se zřizovatelem dala výpověď 31. ledna, protože ze strany nájemce nebyly dodržovány podmínky smlouvy. Nájemce také opakovaně požadoval změny a úpravy, kterým ze strany pronajímatele nebylo možné nadále vyhovět. Již byla podepsána smlouva s novým nájemcem a Sportis dělá vše pro to, aby byl zachován běžný provoz restaurace. Aktuální předpoklad je, že restaurace bude v plném režimu funkční od 1. května,“ přiblížila Hana Vykoukalová.

Končící nájemci situaci vnímají poněkud odlišně, přičemž jako potíž vidí zejména rozdílný názor na provozování zařízení, kde jsou souběžně přítomny dva subjekty. „Náš osobní pohled na Tálský mlýn je takový, že jej má na starosti někdo, kdo tomuto oboru vůbec nerozumí a nemá praktické zkušenosti, jakým způsobem se vede a provozuje hotel, a s tím souvisí i přilehlá restaurace. Při působení v Tálském mlýně jsme narazili na nesmyslné ekonomické praktiky, na něž jsme si dovolili upozornit. Pokud má fungovat restaurace, která má zajišťovat služby hotelu, musí fungovat jako jeden celek, to znamená jeden provozovatel, a ne vedle sebe soukromý a státní sektor,“ sdělila za končící provozovatele restaurace v Tálském mlýně Jaroslava Truksová.