Stavební úpravy byly zahájeny již v polovině letních prázdnin a mají být hotové nejpozději do konce října letošního roku. Do té doby také musejí klienti městského úřadu využívat náhradní vchod, který se nachází v boční části objektu.

Výsledkem rekonstrukce bude nejenom nový vchod, ale i moderní informační kancelář. Její dosavadní podoba - jakási zasklená „kukaň“, se totiž veřejnosti příliš nezamlouvala. „Změna ostatně přišla na základě podnětů od samotných klientů, které jsme získali při průzkumu jejich spokojenosti,“ informoval Jan Havlík, tajemník žďárského městského úřadu.

Neosobní prostory

Klientům především vadilo, že když vejdou dovnitř budovy a nevědí si rady, zdráhají se do zasklené informační kanceláře vpravo od vchodu jít a na něco se pracovnic zeptat. „Přišlo mi to tam takové hodně neosobní. Jednou jsem jenom potřebovala zjistit, na který odbor se mám obrátit, ale raději jsem oslovila nějakou úřednici na chodbě. Nevěděla jsem, zda mohu do zasklené informační kanceláře u vchodu normálně vstoupit. Abych třeba nerušila,“ svěřila se Hana Rychlá ze Žďáru nad Sázavou.

Právě zasklenou „kukaň“ nahradí co nevidět moderní recepce s možností posezení. Klient se bude moci, ihned poté, co vejde do budovy úřadu, obrátit na pověřené pracovnice. Posezení zase využijí lidé, kteří pouze na někoho čekají.

Oprava vstupních prostor vyjde na něco přes čtyři miliony korun. Hrazena bude plně z městské kasy.